برای اولین بار یک مقام عالی‌رتبه نظامی مغربی به تل آویو سفر کرد

تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ | عنوان: مراكش


بازرس کل نیروهای مسلح مغرب برای شرکت در یک کنفرانس نظامی به عنوان اولین مقام نظامی این کشور وارد سرزمین اشغالی شد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «دوکور دارمی بلخیر الفاروق» بازرس کل نیروهای مسلح و فرمانده منطقه جنوبی این کشور به همراه هیأتی سه شنبه برای شرکت در کنفرانس موسوم به «طرح عملیاتی» وارد تل آویو شد.

به نوشته وبگاه دنیا الوطن، این اولین سفر یک مقام نظامی مغربی به سرزمین اشغالی پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مغرب است که به دستور «محمد ششم» پادشاه مغرب صورت گرفته است.

 فرماندهی کل نیروهای مسلح مغرب در بیانیه خود آورده است که هدف از مشارکت هیأت مغربی در این کنفرانس، ایجاد پایه‌های همکاری مستحکم در زمینه‌های دفاع چند بعُدی و نوسازی نظامی است.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه از برگزاری این کنفرانس خبر داده و گفته بود که موضوع این کنفرانس درباره «طرح‌های عملیاتی» است و نمایندگانی از ارتش‌های کشورهای مختلف در خصوص «تهدیدات آینده» بحث و تبادل نظر خواهند کرد. این کنفرانس یک هفته به طول خواهد انجامید.

به گفته ادرعی، نمایندگانی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، کانادا، فرانسه، هند و استرالیا و همچنین نماینده‌ای از کشور مغرب به عنوان تنها کشور عربی حاضر در این کنفرانس، در سرزمین اشغالی حضور خواهند یافت.

قرار است در حاشیه این کنفرانس، گفت‌وگوهایی بین بازرس کل نیروهای مسلح مغرب و فرماندهی ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شود.

سفر بلخیر به فلسطین اشغالی در حالی است که دو ماه پیش نیز «آویو کوخافی» به مغرب سفر کرد و طی آن همکاری‌های امنیتی و نظامی دو طرف بررسی شد.

از زمان ازسرگیری روابط بین مغرب و رژیم صهیونیستی در اواخر سال ۲۰۲۰، روابط بین دو طرف گسترش پیدا کرده و در ماه‌های گذشته دیدارها و رایزنی‌هایی بین مقامات مغرب و رژیم صهیونیستی انجام شده و چندین توافقنامه همکاری مجازی، اقتصادی، ورزشی و آموزشی بین دو طرف امضا شده است.

سفر این مقام مغربی به فلسطین اشغالی در حالی است که رسانه‌های مغربی هفته گذشته خبر دادند که ده‌ها نفر از مردم این کشور در اعتراض به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابل پارلمان مغرب تظاهرات کردند.

بنابر گزارش‌ رسانه‌ها، ده‌ها نفر از شهروندان مغربی با سر دادن شعارهایی علیه روابط با رژیم صهیونیستی و «دیوید گورین» سفیر رژیم صهیونیستی در رباط و «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب در برابر پارلمان این کشور تجمع کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108555