سفیر تونس: از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز با ایران دریغ نخواهیم کرد

تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ | عنوان: تونس


سفیر تونس در تهران در پایان ماموریتش ضمن دیدار و خداحافظی با امیرعبداللهیان گفت: همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سمیر المنصر» سفیر جمهوری تونس در تهران امروز (سه‌شنبه) ۲۲ شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار روابط خوب ایران و تونس و وجود دیدگاه‌ها و مواضع مشترک بین دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و افق روابط بین ایران و تونس را مطلوب ارزیابی و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی همکاری بین دو طرف، تلاش برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات را ضروری خواند.

 

امیرعبداللهیان با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، تأکید کرد: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.

وزیر امور خارجه با  اشاره به تحولات جاری در تونس اظهار داشت: اطمینان خاطر داریم با حکمت و عقلانیت مسئولان تونس و با وحدت و همدلی ملت و دولت این کشور شاهد رشد و شکوفایی روزافزون تونس در همه زمینه‌ها خواهیم بود.
 
سفیر جمهوری تونس در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی کشورمان، سال‌های حضورش در تهران و در بین مردم ایران را بسیار عالی خواند و با اشاره به عرصه‌های همکاری فیمابین، بر لزوم استمرار و تلاش دو کشور جهت برگزاری موفق کمسیون مشترک تأکید کرد.
سمیر المنصر با ابراز خوشبینی نسبت به دورنمای روابط دو کشور و اشاره به روابط صمیمانه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس تأکید کرد: ما همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108554