بمب خبری شبکه «کان» درباره رسوایی جنسی سفیر تل‌آویو در مغرب

تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ | عنوان: مراكش


شبکه صهیونیستی «کان» شب گذشته اعلام کرد که تل آویو یک سال است که در جریان فساد جنسی سفیر خود در مغرب قرار دارد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه صهیونیستی «کان» شب گذشته در خصوص رسوایی جنسی یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در مغرب و خبرساز شدن این امر، اعلام کرد که تل‌آویو نزدیک به یک سال است که در جریان اتهامات وارده به ««دیوید گوورین» رئیس هیأت دیپلماتیک اسرائیل در رباط و سوء استفاده جنسی او از زنان مغربی قرار دارد.

شبکه کان یک روز پس از انتشار اخباری در خصوص اتهام یکی از مقامات دفتر ارتباطات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب به آزار جنسی و آغاز تحقیقات در وزارت امور خارجه اسرائیل در دفتر ارتباطات دیپلماتیک آن در رباط از یک هفته پیش و احضار گوورین به تل‌آویو برای ارائه توضیحات در مورد اتهامات وارده، اعلام کرد که تل آویو از یک سال پیش در جریان این اتهامات قرار داشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از یک سال پیش، یک شهادت جدی علیه رسوایی دیوید گوورین در مغرب دریافت کرد. به این ترتیب که یک زن مغربی (که اشاره‌ای به هویت وی نشده)، در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، به «حسن کعبیه» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل برای رسانه‌های عربی درباره «رفتارهای غیر قابل قبول گوورین» شکایت کرده بود. 

در این شکایت آمده است: «اسرائیل می‌بایست دیپلمات‌ها و سفرای خود را با دقت انتخاب می‌کرد. این غیرمنطقی است که اسرائیل مردی را با هوس زیاد نسبت به زنان بفرستد تا آن‌ها را آزار دهد، این توهین آمیز است و باید متوقف شود. به همین امر بسنده می‌کنم که به شما بگویم، کارمندان زن هتلی که سفیر [گوورین] حدود ۱۰ ماه در آن اقامت داشته، ده‌ها داستان در این خصوص دارند».

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر نه تنها این رسوایی گوورین در رباط را تکذیب نکرده که حتی اعلام کرده است: «ما در جریان این پیام هستیم و یک سری اتهامات مطرح شده که به آغاز تحقیقات وزارتخانه منجر شده است».

صبح روز سه‌شنبه (دیروز، ۶ سپتامبر)، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گوورین را پس از کمتر از دو روز از سفرش به رباط، برای پاره‌ای توضیحات در خصوص اتهامات وارده، فرا خواند.

شامگاه دوشنبه بود که شبکه صهیونیستی کان گزارش داد که اتهاماتی درباره سوءاستفاده جنسی یک مقام صهیونیست از زنان مغربی و آزار جنسی آن‌ها مطرح شده است. با این حال، هیچ اشاره‌ای به نام این مقام صهیونیست نکرد.

این شبکه عبری اعلام کرد: «اگر صحت این ادعاها ثابت شود، این یک رویداد دیپلماتیک خطرناک در روابط حساس اسرائیل و مغرب خواهد بود.» این در حالی است که مقامات مغربی هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی است که تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده و یک هیأت متشکل از مقامات بلندپایه این رژیم را هفته گذشته به مغرب اعزام کرده است.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که گزارش‌هایی درباره ناپدید شدن یا سرقت یک «هدیه گران‌بها» دریافت کرده است که دیوان پادشاهی مغرب آن‌ها را به دفتر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در سالروز اشغال فلسطین اهدا کرده است.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که دعواهایی نیز میان گوورین» و افسر مسئول امنیت اهیأت دیپلماتیک تل‌آویو در رباط رخ داده که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال تحقیق در این باره است.

طبق این گزارش، همچنین گزارش شده است که یک بازرگان صهیونیست به نام «سامی کوهن» نشست‌هایی را میان نمایندگان مغربی و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی برگزار کرده است، به‌رغم آنکه وی هیچ سمت سیاسی در دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی ندارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108540