خشم قاهره، تل‌آویو را به تصمیم برای آزادی اسیر فلسطینی واداشت

تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳ | عنوان: مصر


یک کارشناس صهیونیست گفت که تصمیم برای آزادی «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی توسط نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اتخاذ شد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یونی بن مناحیم» کارشناس امور عربی رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم برای آزادی خلیل عواوده اسیر فلسطینی که اعتصاب غذا کرده بود، توسط «یائیر لاپید» نخست وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم اتخاذ شد.

بن مناحیم به نقل از برخی منابع سیاسی گفت: «پس از آنکه دستگاه اطلاعات مصر موفق شد جهاد اسلامی را به صورت موقت برای مدیریت تماس‌ها با اسرائیل آرام کند، مذاکرات محرمانه با مصری‌ها برای آزادی عواوده انجام شد».

وی افزود: «سطح سیاسی در اسرائیل باعث خشم مصری‌ها شد؛ آن‌ها مدعی شده بودند که اسرائیل به آزادی خلیل عواوده و بسام السعدی به عنوان بخشی از توافقات آتش‌بس متعهد شده است».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بن مناحیم تصریح کرد که «عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر سفرش به اسرائیل را لغو کرد و یائیر لاپید نخست وزیر نیز مجبور شد «رونن بار» رئیس شاباک را در تلاش برای حل بحران به قاهره اعزام کند».

خلیل محمد عواوده اسیر فلسطینی که از مدت‌ها قبل در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده بود، ۳۱ آگوست گذشته (۹ شهریور) پس از دستیابی به توافق مکتوب در خصوص تعیین سقف زمانی بازداشت او و قرار آزادی او در تاریخ ۲ اکتبر آینده (۱۰ مهر)، اعتصاب خود را متوقف کرد.

طبق توافق صورت گرفته عواوده قرار است تا زمان آزادی در بیمارستان «اساف هروفیه» بستری باشد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108539