روزهای خونین اتیوپی؛ قتل 42 نفر توسط شبه نظامیان

تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ | عنوان: اتيوپي


در تازه‌ترین کشت و کشتار دراتیوپی، شبه نظامیان دست‌کم چهل و دو نفر را در منطقه «ارومیا» در این کشور آفریقایی به قتل رساندند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تازه‌ترین کشت و کشتار در کشور آفریقایی اتیوپی، افراد مسلح دست‌کم ۴۲ نفر را در منطقه «ارومیا» در این کشور به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» منابع محلی گفتند که تازه‌ترین حمله خونین  یک گروه مسلح علیه ساکنان محلی روز سه شنبه گذشته در منطقه «آمورو» حدود ۳۷۰ کیلومتری غرب «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی رخ داد.

مهاجمان اعضای یک گرو شبه نظامی معروف به «فانو» بودند که عمدتاً از قوم «آمهارا» تشکیل شده است. درگیری‌ها بین اورومس و آمهارا، دو گروه قومی بزرگ اتیوپی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. اوروموس بیش از یک سوم کل جمعیت حدود ۱۱۰ میلیون نفری اتیوپی را تشکیل می‌دهد.

یکی از ساکنان این منطقه گفت که مردم ۲۲ نفر را در یک مکان، ۱۵ نفر را در جای دیگر و پنج نفر را در مکان سوم دفن کرده‌اند. به گفته ساکنان محلی، مهاجمان همگی مسلح و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مرد بودند.

در رویداد مرتبط دیگر با تحولات این کشور، گروه جدایی‌طلب «تیگرای»  تصاویری منتشر کرده که ادعا می‌کند صدها نفر از نظامیان ارتش اتیوپی به اسارت این گروه در آمده‌اند.

 

درگیری میان شبه‌نظامیان تیگرای و ارتش اتیوپی پس از پنج ماه آتش‌بس بار دیگر از یک هفته گذشته در مناطق «امهره» و «عفر» آغاز شده است. در تصاویر و ویدئوهایی که گروه تیگرای منتشر کرده، ادعا شده  که ارتش اتیوپی از کودکان برای تأمین نیروی نظامی خود بهره می‌برد، موضوعی که پیش از این از سوی تیگرای مطرح و با تکذیب آدیس آبابا همراه شده بود.

در سوم آذر ۱۴۰۰ نیز جبهه تیگرای با انتشار تصاویری مدعی شد که ۱۱ هزار نفر از نظامیان ارتش اتیوپی را به اسارت در آورده است. تصاویر منتشر شده، موجب شگفتی محافل نظامی شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108534