صدها نظامی ارتش اتیوپی به اسارت در آمدند

تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ | عنوان: اتيوپي


گروه جدایی‌طلب «جبهه تیگرای» تصاویری از اسارت صدها نفر از نظامیان ارتش اتیوپی را منتشر کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه جدایی‌طلب «تیگرای» روز چهارشنبه تصاویری منتشر کرد که ادعا می‌کند صدها نفر از نظامیان ارتش اتیوپی به اسارت این گروه در آمده‌اند.

به نوشته وبگاه دیفنس عربیک، درگیری میان شبه‌نظامیان تیگرای و ارتش اتیوپی پس از پنج ماه آتش‌بس بار دیگر از یک هفته گذشته در مناطق «امهره» و «عفر» آغاز شده است.

در تصاویر و ویدئوهایی که گروه تیگرای منتشر کرده، ادعا شده است که ارتش اتیوپی از کودکان برای تأمین نیروی نظامی خود بهره می‌برد، موضوعی که پیش از این از سوی تیگرای مطرح و با تکذیب آدیس آبابا همراه شده بود.

 

در سوم آذر ۱۴۰۰ نیز جبهه تیگرای با انتشار تصاویری مدعی شد که ۱۱ هزار نفر از نظامیان ارتش اتیوپی را به اسارت در آورده است. تصاویر منتشر شده، موجب شگفتی محافل نظامی شد.

درگیری‌های دوباره پس از پنج ماه در حالی آغاز شده است که هر یک دیگری را متهم به نقض آتش‌بس می‌‌کند. به گفته منابع خبری درگیری‌ها پس از آن شدت گرفت که شهر «میکیلی» مرکز منطقه تیگرای هدف حمله هوایی قرار گرفت.

در بیانیه‌ای که صبح چهارشنبه منتشر شد، دولت اتیوپی شبه‌نظامیان جیهه تیگرای را به گسترش حملات خود به مناطقی در شمال اتیوپی و شمال شرقی منطقه « آمهارا» در نزدیکی مرز با سودان متهم کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108530