سفر یک هیأت از آفریقای جنوبی به سوریه و دیدار با بشار اسد

تاریخ ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲ | عنوان: آفريقاي جنوبي


رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با یک هیأت از آفریقای جنوبی تأکید کرد که دو کشور باید روابط اقتصادی و فرهنگی را گسترش دهند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کاندیت ماشگو دلامینی» معاون وزیر روابط بین الملل آفریقای جنوبی در صدر یک هیأت به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت و طرفین درباره آخرین تحولات منطقه و جهان رایزنی کردند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، بشار اسد در این دیدار تاکید کرد که سوریه تمایل دارد روابط با آفریقای جنوبی را بر اساس چشم اندازی گسترش دهد که مبتنی بر منافع مشترک دو کشور باشد.

اسد با بیان اینکه روابط مشترک بین کشورها برای برقراری ثبات و امنیت در آینده اهمیت دارد تصریح کرد، علت این مسئله این است که جهان در حال تغییر است و پیچیده‌تر می شود؛ نه به خاطر مسئله اوکراین یا آنچه در سوریه، لیبی و یمن رخ می‌دهد، بلکه به خاطر پیامدهای اقتصادی که باعث بی ثباتی می شود.

 

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، فقط با ارتش، نمی‌توان با تروریسم مبارزه کرد و تفکر افراطی با سرعت بیشتری بین کشورها حرکت می‌کند و هیچ مرزی نمی شناسد، بلکه از طریق اینترنت به صورت مستقیم بین مردم حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه باید در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی، روابط دوجانبه را گسترش داد، تأکید کرد که آفریقای جنوبی، کشور مستقلی است که به اصول سوریه احترام می گذارد، در سطوح مختلف  در جهان به صورت عینی نقش‌آفرینی می‌کند و در سطح سیاسی نیز جایگاه مهمی دارد؛ چه به عنوان یک کشور مستقل یا بخشی از گروه بریکس.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت که آفریقای جنوبی، در جنگ تروریستی علیه دمشق، در کنار مردم سوریه قرار گرفت و از حقوق آن در اراضی اشغالی خود در جولان حمایت کرد.

دلامینی هم تأکید کرد، آفریقای جنوبی از مدتها پیش با بی‌ثباتی مواجه است و از حمایتهای سوریه قدردانی می‌کند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی مستلزم دوستی مداوم و حمایت متقابل است، تأکید کرد، اگر اراده مشترک وجود داشته باشد، می‌توان تداوم و ثبات روابط دوجانبه را حفظ کرد و توافقنامه‌های جدیدی در زمینه‌های مختلف امضا کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108507