الجزاير توان کافي براي اجراي طرح پنجساله رونق اقتصادي خود دارد

تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: الجزاير



کريم جودي وزير دارايي الجزاير روز شنبه اعلام کرد، کشورش از توان مالي کافي براي تامين اعتبار برنامه پنجساله آينده رونق اقتصادي خود برخوردار است.
دولت الجزاير براي اجراي برنامه پنجساله رونق اقتصادي اينده اين کشور که از سال دو هزار و ده تا دوهزار و چهارده طول مي کشد ، صد و پنجاه ميليارد دلار تخصيص داده است.
جودي به خبرنگاران گفت، توانايي مالي کشور فقط به درامدهاي نفتي محدود نمي شود بلکه صندوق سامان دهي به درآمدها که منابع آن معادل چهل درصد توليد ناخالص داخلي کشور است و استفاده از منابع مالي بازار داخلي که نقدينگي زيادي در آن وجود دارد،‌ بخشي از توانايي مالي الجزاير را تشکيل مي دهند.
وزير دارايي الجزاير به تدابيري که دولت براي کاهش تاثيرات بحران مالي جهاني بر اين کشور اتخاذ کرده اشاره کرد ، تدابيري که قدرت دولت را به منظور تامين هزينه برنامه هاي ديگر براي سرمايه گذاري هاي عمومي افزايش داد.
وي در خصوص اين که پيش بيني مي شود درامدهاي نفتي الجزاير در سال دو هزار و نه حدود چهل ميليارد دلار باشد در حالي که ميزان واردات اين کشور در سال دو هزار و هشت نيز چهل ميليارد دلار بوده است ، گفت ، از ان بيم دارد که اين کشور امسال با کسري تراز بازرگاني روبه رو شود.
به گزارش خبرگزاري شين هوا از الجزاير، ‌وزير دارايي اين کشور از سرمايه گذاران عرب خواست با توجه به وجود زمينه مناسب، در الجزاير سرمايه گذاري کنند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1085