شروع رزمایش هرکولس با مشارکت کماندو‌های مصر، یونان، امارات و عربستان

تاریخ ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ | عنوان: مصر


رزمایشی با مشارکت نیروهای ویژه مصر، عربستان، امارات، یونان و قبرس با هدف افزایش سطح آمادگی نیروهای کشورهای یاد شده در پایگاه‌های نظامی مصر شروع شد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رزمایشی با مشارکت نیروهای ویژه مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی یونان و قبرس از روز یکشنبه در مصر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه ارتش مصر آمده است که رزمایش «هرکولس-۲۰۲۲» به مدت چند روز در پایگاه نظامی «محمد نجیب» و سایر مناطق آموزشی در منطقه نظامی شمال ادامه خواهد داشت. ایالات متحده، جمهوری دموکراتیک کنگو و بحرین نیز به عنوان ناظر در این آموزش شرکت می‌کنند.

مرحله اول این رزمایش با هدف یکسان سازی مفاهیم و شامل نمایشگاهی از سلاح‌ها و تجهیزات مورد استفاده در این آموزش و همچنین سخنرانی در زمینه های امنیت سایبری و قوانین بین المللی بشردوستانه است.

رزمایش هرکولس ۲۰۲۱ در سپتامبر سال گذشته با حضور نیروهای مصر و امارات در یونان برگزار شد. هدف از برگزاری این رزمایش ارتقای سطح آمادگی نیروهای کشورهای شرکت کننده در این رزمایش اعلام شده است.

 از نکات حائز اهمیت در این رزمایش حضور نیروهای یونان و قبرس که با ترکیه تنش دارند، هست. ترکیه تاکنون نسبت به حضور قبرس و یونان در این رزمایش هیچ واکنشی نشان نداده است. ترکیه با مصر نیز دچار تنش بود، اما اخیرا آنکارا تصمیم گرفته با تعیین یک سفیر جدید در قاهره به خلإ دیپلماتیک ۹ ساله‌اش در این کشور پایان دهد.

ارتش مصر به عنوان یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه این اواخر شروع به نوین سازی تجهیزات خود کرده به طوریکه چندی قبل رسانه‌ها از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند.

 نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است.  این در حالی است که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است. به گفته منابع آگاه، ۱۲ فروند سوخو-۳۵ سفارش مصر قبل از ارسال در مجتمع هواپیماسازی «کومسومولکسان» مشاهده شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108488