گرسنگی جان 22 میلیون نفر را در آفریقا تهدید می‌کند

تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۸ | عنوان: آفريقا


برنامه جهانی غذا هشدار داده است که گرسنگی جان 22 میلیون انسان را در قاره آفریقا تهدید می‌کند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد که گرسنگی جان 22 میلیون نفر را در قاره آفریقا تهدید می‌کند.

بر اساس بیانیه صادر شده از دفتر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا در نایروبی، این سازمان تصمیم گرفته تا حجم کمک‌ها به قاره آفریقا را با توجه به افزایش گرسنگی ناشی از موج‌های خشکسالی متوالی را اضافه کند.

در بیانیه این سازمان آمده که از ابتدای سال جاری میلادی، 9 میلیون نفر دیگر با حالت ناامنی غذایی حاد در تمام بخش‌های اتیوپی، کنیا و سومالی مواجه شدند که این موضوع سبب شده تا در مجموع 22 میلیون نفر با خطر گرسنگی مواجه شوند.

«دیوید بیسلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا پس از سفر روز پنجشنبه خود به سومالی گفت که بیش از 7 میلیون نفر (تقریبا نیمی از جمعیت) این کشور با حالت ناامنی غذایی حاد مواجه هستند و 213 هزار نفر نیز در حال حاضر با شرایطی شبیه  قحطی روبرو هستند.

بیسلی گفت که در سفر به شهر باردیرا در جنوب سومالی با خانواده‌هایی دیدار کرده که کودکان این خانواده‌ها با سوء تغدیه مواجه بوده و مادرانشان مجبور به ترک منازل خود و طی مسافت‌های طولانی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه شده‌اند.

این مقام سازمان ملل گفت که برخی از مردم در این کشور سال‌هاست که منتظر بارش باران بوده اما دیگر نمی‌توانند بیش از این منتظر بمانند و جهان باید هم اکنون برای حمایت از جوامع ضعیف برای جلوگیری از انتشار گرسنگی در حیطه وسیعتر اقدام کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108483