لاپید از مصر به خاطر کمک به آتش‌بس تشکر کرد

تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸ | عنوان: مصر


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش‌های مصر برای حصول توافق آتش‌بس در نوار غزه تشکر کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی طی یک گفت‌وگوی تلفنی دوشنبه از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به خاطر ایفای نقش محوری در رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه تشکر کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری، لاپید به السیسی گفت: «مصر نقش بسیار مهمی در حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای دارد». وی از تلاش بزرگ و مستمر السیسی برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه قدردانی کرده است.

دو طرف همچنین در مورد ضرورت تقویت و توسعه روابط در چارچوب عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه و همینطور اهمیت گفت‌و‌گو جهت حفظ ثبات منطقه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که السیسی با لاپید، موضوع فلسطین را بررسی کرده و بر دیدگاه خود مبنی بر تقویت وضعیت اقتصادی فلسطینیان تاکید داشته است. دو طرف همچنین در مورد مسائل مهم بشردوستانه برای دو کشور و ارتقای همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند.

منابع عبری، بعدازظهر روز شنبه، خبر دادند که مصر برای میانجیگری میان تل‌آویو و جنبش جهاد اسلامی فلسطین وارد عمل شده است. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مصر به طرفین درگیر پیشنهاد کرده است که برای چند ساعت دست از حمله بردارند تا به منظور ایجاد سازوکاری برای آتش‌بس توافق شود.

در نهایت با میانجی‌گری مصر، یکشنبه شب منابع خبری گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است. لحظاتی بعد، «محمد الهندی» رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی رسما حصول آتش‌بس را تأیید و اعلام کرد توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108470