حزب مغربی: سازش موجب گستاخی و تشویق دشمن صهیونیستی شده است

تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲ | عنوان: مراكش


حزب عدالت و توسعه مغرب سازش را عامل اصلی تشویق رژیم صهیونیستی برای حمله به فلسطینی‌ها دانست.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب عدالت و توسعه مغرب شنبه در واکنش به یورش رژیم صهیونیستی به منطقه غزه، با صدور بیانیه‌ای «سازش» را عامل اصلی تشویق این رژیم برای ادامه دادن به جنایت‌ها، نژادپرستی و توسعه‌طلبی‌ها دانست.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، در این بیانیه آمده است که عادی‌سازی روابط موجب شده است تا رژیم صهیونیستی با خیال راحت به جنایت علیه مردم فلسطین ادامه داده و هیچ رغبتی برای تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس اشغالی نشان ندهد.

این حزب که بزرگترین حجزب مغرب به شمار می‌رود در بیانیه خود از جامعه جهانی و کشورهای اسلامی خواست تا به مسئولیت خود در برابر اشغالگران و جنایت آن‌ها در قبال مردم فلسطین پایبند باشند.

در ادامه این بیانیه از نقش مقاومت فلسطین و ایستادگی‌اش در برابر اشغالگران تمجیده شده و از تمامی گروههای فلسطینی خواسته شده تا در برابر دشمن صهیونیستی و برنامه‌هایش وحدت داشته باشند.

دعوت حزب عدالت و توسعه برای توقف سازش با رژیم صهیونیستی در حالی است که مغرب همراه با امارات و بحرین روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کرده است و در آخرین مورد «یعقوب شباتی» رئیس کل پلیس رژیم صهیونیستی جمعه گذشته وارد مغرب شد و با مقامات رباط دیدار کرد.

ماه گذشته میلادی نیز «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی به همراه «گدعون ساعر» وزیر دادگستری این رژیم از مغرب دیدن کرد که اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشت.

تل آویو و رباط در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ از سرگیری روابط خود را که از سال ۲۰۰۰ و در پی انتفاضه دوم قطع شده بود، اعلام کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108467