سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری ترکیه در الجزائر

تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ | عنوان: الجزاير


«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر ضمن ابراز خرسندی درباره روابط خوب این کشور با ترکیه، آنکارا را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی الجزائر دانست.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور الجزائر در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور از روابط خوب الجزائر و ترکیه تمجید کرد.

منابع رسانه‌ای از الجزائر خبر دادند، «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور این کشور طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی الجزائر، ترکیه را یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی الجزائر خواند.

به گزارش روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق»، او در این مصاحبه خبر داد که طبق برآوردها، ترکیه در الجزائر حدود چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌ کرده است.

رئیس‌جمهور الجزائر افزود: «تلاش الجزئر برای تقویت پیوندها با ترکیه با توجه به تاریخ طولانی بین دو کشور، امری عادی است. عادی است که برای توسعه و تقویت روابط به نفع منافع هر دو کشور کار کنیم... ما هیچ مشکلی با (ترکیه) نداریم».

اظهارات عبدالمجید تبون در شرایطی مطرح شد که ماه گذشته میلادی «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه در سفری رسمی به الجزائر رفت.

معاون رئیس‌جمهور ترکیه در جریان این سفر اعلام کرد که سرمایه‌‎گذاری‌های آنکارا در الجزئر پنج میلیارد دلار شده است.

فواد اوکتای با تاکید بر حضور بیش از ۱۴۰۰ شرکت ترکیه‌ای در الجزائر بار دیگر آمادگی آنکارا برای امضای توافقنامه تجارت آزاد با این کشور آفریقایی را تکرار کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108462