زنده سوزاندن بیش از 30 نفر توسط اوباش در ماداگاسکار

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۴ | عنوان: ماداگاسكار


منابع رسانه‌ای از زنده سوزاندن بیش از 30 نفر در آتش نزدیک پایتخت کشور آفریقایی ماداگاسکار ازسوی عوامل یک گروه تبهکار خبر دادند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستکم ۳۲ نفر در منطقه‌ای در شمال پایتخت کشور آفریقایی ماداگاسکار در آتش سوزی به دست گروهی اراذل و اوباش جان خود را از دست دادند.

 به گزاش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» این حادثه روز  جمعه پس از آن  رخ داد که اوباش محلی معروف به «داهالو» خانه‌ها را در حالیکه ساکنان در منازل حضور داشتند به آتش کشیدند. این آتش‌سوزی در منطقه «آنکازوبه» حدود ۷۵ کیلومتری شمال «آنتاناناریوو» پایتخت ماداگاسکار  رخ داد.

داهالو، گروه‌های تبهکار سازمان‌یافته در بخش‌هایی از ماداگاسکار هستند که دام‌های ساکنان محلی را می‌دزدند و مرتکب جنایات دیگری می‌شوند.

 

وزارت دفاع ماداگاسکار اعلام کرد که نیروهای امنیتی برای جستجوی عاملان به منطقه اعزام شدند. گفته‌ می‌شود که حمله به این منطقه احتمالاً انتقام داهالو از اعضای منطقه به دلیل ارائه اطلاعات به مقامات امنیتی در عملیات‌های قبلی علیه آن‌ها بوده است.

وزیر دفاع این کشور در واکنش به این فاجعه انسانی گفت: «ما کسانی را که مرتکب این جنایت شدند و همدستان آنها را تعقیب خواهیم کرد.»

به دنبال این حادثه  شهروندان این کشور  در بخش‌هایی از ماداگاسکار دست به تظاهرات زدند.

ماداگاسکار کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و در جنوب شرقی قاره آفریقاست و با ۵۹۲۸۰۰ کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جزیره‌ای جهان پس از اندونزی است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108459