اعتراض مغربی‌ها به سفر عالی‌ترین مقام نظامی تل‌آویو به رباط

تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹ | عنوان: مراكش


شمار زیادی از فعالان مدنی و حقوق بشری و شهروندان مغربی، با تجمع مقابل پارلمان این کشور، سفر رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی به رباط را محکوم کردند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر «آویو کوخاوی» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی به مغرب با اعتراضات مردمی این کشور همراه شد و شب گذشته، شمار زیادی از فعالان و شهروندان مغربی در مقابل پارلمان این کشور، به این سفر کوخاوی اعتراض کردند.

به نوشته «روسیا الیوم»، فعالان و شخصیت‌های مدنی و حقوق بشری و شهروندان مغربی، دوشنبه شب در میدان مقابل پارلمان کشورشان در رباط تجمع کردند تا به سفر کوخاوی به پایتخت مغرب اعتراض کنند.

بر اساس این گزارش، حاضران در این تجمع اعتراضی با سر دادن شعار، سفر عالی‌ترین مقام نظامی تل‌آویو به رباط را محکوم کردند و ورود وی به مغرب را «جنایتی جدید در مسیرعادی سازی، علیه مردم مغرب و فلسطین و امت اسلام» دانستند.

کوخاوی، شب گذشته در چارچوب یک سفر رسمی وارد مغرب شد و این نخستین سفر عالی‌ترین مقام نظامی تل‌آویو به این کشور محسوب می‌شود. وی قرار است، امروز (سه شنبه، ۱۹ ژوئیه)، با «عبداللطیف لودیی» وزیر دفاع مغرب، «بلخیر الفاروق» بازرس کل نیروهای سلطنتی و دیگر مقامات امنیتی این کشور دیدار کند.

مغرب و رژیم صهیونیستی در اواخر ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، توافقنامه سازش را امضا کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108443