18 کشته در دو تیراندازی جمعی در آفریقای جنوبی

تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


دو تیراندازی مرگبار جمعی در آفریقای جنوبی دست‌کم 18 کشته و بیش از 15 زخمی برجای گذاشت.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس آفریقای جنوبی یکشنبه (دهم ژوئیه) اعلام کرد در جریان تیراندازی در یک مغازه فروش مواد الکلی در «سووتو» در نزدیکی ژوهانسبورگ، ۱۴ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، ستوان «الیاس ماولا» پس از این حادثه گفت: در ساعات اولیه صبح (یکشنبه) حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بامداد (به وقت محلی) با ما تماس گرفتند. زمانی که به محل حادثه رسیدیم، مرگ ۱۲ نفر تایید شد.

وی در ادامه گفت که ۱۱ نفر دیگر به دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شدند اما دو نفر جان خود را از دست دادند و تعداد قربانیان به ۱۴ نفر افزایش یافت.

این حادثه در شهر «سووتو» در جنوب شرقی ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی رخ داد. 

به گزارش روزنامه انگلیسی «سان»، حال سه نفر دیگر از مجروحان وخیم است و نوجوانان نیز جزو قربانیان هستند. طبق این گزارش، مهاجمان سوار بر خودرو متواری شدند. 

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد تیراندازی در یک مغازه فروش مواد الکلی در شهر «پیترماریتسبرگ» واقع در شرق آفریقای جنوبی، چهار کشته برجای گذاشت.

به گزارش سان، هشت نفر دیگر در جریان این تیراندازی زخمی و به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. دو مرد مسلح حوالی ساعت ۸:۳۰  شنبه شب (به وقت محلی) قبل از تیراندازی به داخل بار یورش بردند.

گفته می‌شود که هنوز هیچ فردی در رابطه با این دو تیراندازی دستگیر نشده است.

این حوادث مرگبار تنها دو هفته پس از مرگ ۲۱ نفر بر اثر مسمومیت در باشگاهی در یکی دیگر از شهرهای آفریقای جنوبی رخ داده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108433