سفر هیأت امنیتی صهیونیستی به قاهره

تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲ | عنوان: مصر


برخی منابع آگاه مصری از سفر یک هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره در تلاش برای تقویت همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی با مصر خبر دادند.


به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه مصری گزارش دادند که یک هیأت امنیتی اسرائیلی روز شنبه برای دیدار با مسئولان مهم دستگاه اطلاعاتی و مسئولان نهاد نظامی مصر، وارد قاهره شد.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این منابع نوشت که این هیأت شامل مسئولانی از شورای امنیت داخلی اسرائیل و یکی از شخصیت‌های نظامی است و هدف از سفر این هیأت نیز تکمیل گفت‌وگوهای بین تل‌آویو و قاهره است که در آخرین هفته ماه رمضان برگزار شد و طی آن پرونده‌های مربوط به همکاری نظامی و امنیتی دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

این منابع گفتند که هیأت مذکور در حال حاضر به موضوعات مربوط به ممانعت از تشدید تنش‌ها در اراضی اشغالی اهتمام ندارد و مأموریت آن فراگیرتر از این مباحث است؛ اگرچه مأموریت این هیأت در چارچوب طرح‌های امنیتی ویژه کابینه رژیم اشغالگر است.

به گفته منابع مذکور، مأموریت این هیأت مربوط به توافقنامه‌های اطلاعاتی و نظامی با مصر در خصوص هماهنگی برای تأمین امنیت مناطق مرزی و اجتناب از اقدامات خصمانه‌ای است که ممکن است بر دو طرف تأثیر بگذارد.

این منابع همچنین از بررسی موضوع تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در محافل مصری که به میانجی‌گری بین دو طرف اهتمام دارند، خبر دادند به ویژه اینکه کابینه «نفتالی بنت» نیز پس از کشته شدن ۱۸ صهیونیست در عملیات ضد صهیونیستی در ماه گذشته و انتقاد از کابینه به دلیل ناتوانی برای حمایت از شهروندان خود، تمایل دارد به یک «پیروزی روحی» دست یابد. 





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108340