خشم تونسی‌ها از مشارکت وزیر دفاع در نشستی با همتای صهیونیست

تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ | عنوان: تونس


نهادها و انجمن‌های تونسی خشم خود را از مشارکت وزیر دفاع این کشور در نشستی با حضور همتای صهیونیست وی در آلمان، بیان کردند.


«عماد ممیش» وزیر دفاع تونس و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی که ناتو روز سه‌شنبه گذشته در رامشتاین آلمان برگزار کرده بود، شرکت کردند.

نهادها و انجمن‌های تونسی در واکنش به مشارکت وزیر دفاع این کشور در کنار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست مذکور، بیانیه‌ای صادر و خشم خود را بیان کردند.

اسامی برخی از این نهادها عبارتند از: النقابة الوطنیة للصحافین التونیسیین، الإئتلاف التونسی لإلغاء عقوبة الإعدام، المنظمة التونسیة لمناهضة التعذیب، المنتدی التونسی للحقوق الاقتصادیة و الاجتماعیة، و الجامعة العامة للإعلام بالاتحاد العام التونسی للشغل.

این نهادها تأکید کردند که مشارکت دادن تونس در طرح‌های محور نظامی و تجاوزکارانه ناتو که جنایت‌های فجیعی را علیه ملت عراق، سوریه، لیبی و یمن و تعدادی از ملت‌ها در سراسر جهان مرتکب شده، محکوم می‌کنند.

در بیانیه مذکور آمده است که این اقدام دولت تونس بر خلاف موضع اکثر کشورها و ملت‌های عربی، آفریقایی، آمریکای جنوب و کشورهایی آسیایی است که سیاست بی‌طرفی و اجتناب از صف‌بندی و تسلیم شدن کورکورانه در برابر محور غربی به رهبری آمریکا را در پیش گرفته‌اند.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، در این بیانیه درباره خطرات عادی‌سازی جدید روابط با رژیم صهیونیستی، رژیمی که سابقه تجاوز نظامی علیه تونس و نقض حاکمیت و ریختن خون ملت آن را دارد، هشدار داده شده است.

در بیانیه مذکور همچنین با اشاره به اینکه «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس در جریان مبارزات انتخاباتی خود، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان «خیانت بزرگ» یاد کرده بود، بر حق مشروع و غیر قابل تصرف فلسطینیان در تعیین سرنوشت، بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید شده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108332