عربستان روابط نظامی-امنیتی با تونس را گسترش می‌دهد

تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ | عنوان: تونس


رئیس‌جمهور تونس و وزیر کشور عربستان طی دیداری ضمن تاکید بر تداوم روابط دوستانه تونس-ریاض، از گسترش مناسبات امنیتی-نظامی بین دو کشور خبر دادند.


روز گذشته (سه‌شنبه) «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس میزبان «عبد العزیز بن سعود بن نایف بن عبد العزیز» وزیر کشور عربستان سعودی بوده است.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و طبق بیانیه‌ای که دفتر ریاست‌جمهوری تونس منتشر کرده، این کشور ضمن تاکید بر حمایت از تداوم روند همکاری‌های تونس-ریاض، به طور ویژه گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو کشور را در این دیدار بررسی کرده‌‌اند.

طبق این بیانیه گسترش همکاری‌ها بین قیس سعید و سران سعودی در چارچوب ادامه سیاست سنتی تونس در هماهنگی و مشورت با عربستان بوده و اهدافی همچون مقابله با تروریسم، افراط‌گرایی، جرائم سازمان‌یافته و بررسی راهکارهای موثر برای این پدیده‌ها را پی‌گیری می‌کند.

قیس سعید در این دیدار ضمن تقدیر از روابط دوستانه عربستان سعودی با تونس، از حمایت‌های اخیر ریاض به کشورش درخصوص بحران کرونا نیز تشکر کرد؛ حمایتی که در قالب راه‌اندازی یک پل هوایی برای ارسال محموله‌های کمکی عربستان شکل گرفت.

وزیر کشور عربستان نیز بعد از تاکید قیس سعید بر وجود مکان گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف، گفت: ریاض در تداوم کمک‌ها و حمایت‌هاش از تونس ثابت‌قدم است و در کنار این کشور می‌ایستد تا ملت به اهداف و مطالب موردنظرش دست پیدا کند.

بن‌نایف بن عبدالعزیز ضمن اعلام حمایتش از گسترش روابط امنیتی با دولت قیس سعید، افزود: مقامات سعودی باور دارند که تونس می‌تواند از سختی‌های پیش‌روی خود عبور کند؛ علاوه بر این، امنیت و ثبات تونس را امنیت و ثبات خود عربستان می‌دانند.

این حمایت‌های سعودی از دولت قیس سعید در حالی انجام می‌شود که سیاست‌‌های وی به شدت مورد انتقاد مردم این کشور بوده و خیابان‌های تونس مدت‌هاست صحنه‌ی اعتراضات مدنی و سیاسی مردم و احزاب مختلف است.

وزیر کشور سعودی برای شرکت در سی و نهمین نشست وزرای کشورهای عربی به تونس سفر کرده است. پیش از این، رسانه‌های تونسی از دعوت رسمی قیس سعید از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی برای سفر به این کشور خبر داده بودند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108300