رزمایش نظامی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

تاریخ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ | عنوان: مصر


ارتش مصر از برگزاری رزمایش با فرانسه در دریای مدیترانه با هدف حفظ آمادگی رزمی خبر داد.


ارتش مصر روز دوشنبه اعلام کرد که رزمایش مشترک هوایی و دریایی را با فرانسه، یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات، در دریای مدیترانه آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه «العربی» «غریب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای در فیسبوک گفت: «مصر و فرانسه در حال اجرای رزمایش دریایی و هوایی "رامسس ۲۰۲۲ " در دریای مدیترانه هستند که چند روز طول خواهد کشید.»

در این بیانیه آمده است که این  تمرینات با هدف تبادل تجربیات رزمی و میدانی و همچنین آمادگی برای انجام هرگونه عملیات مشترک انجام می‌شود. سخنگوی ارتش مصر افزود که این رزمایش همچنین به دنبال ایمن سازی اهداف حیاتی در دریای مدیترانه است.

دو کشور تاکنون چندین رزمایش دریایی در دریای سرخ و مدیترانه با ناوهای مصری و فرانسوی برگزار کرده اند. مصر سال گذشته قراردادی را با شرکت هواپیمایی «داسو» در فرانسه برای خرید ۳۰ جنگنده رافال امضا کرد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم، مصر پس از عربستان سعودی و هند، سومین واردکننده بزرگ سلاح در جهان است.

چندی قبل نیروهای دریایی مصر و  آمریکا رزمایشی را در جنوبی مصر در دریای سرخ   به بهانه تامین امنیت تردد دریایی برگزار کردند.  این رزمایش با مشارکت ناو مصری «اسکندریه» و دو ناوشکن آمریکایی به نام‌های «یو‌اس‌اس‌کول» و «یو‌اس‌اس‌ جانسون دانهام» برگزار شد. 

سخنگوی ارتش مصر در این زمینه گفت که  این آموزش در چارچوب برنامه فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ارتقای سطح آموزش و تبادل تجربیات با نیروهای مسلح کشورهای دوست صورت گرفته است.

وی افزود: «این رزمایش‌ها تاییدی بر مشارکت راهبردی و روابط دوجانبه گسترده بین نیروهای مسلح مصر و آمریکا انجام می شود.»

چندی قبل رسانه‌ها از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند.  نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است. 

 ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.  نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها ، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را کنار گذارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108288