سومالی آزادسازی پول‌های بلوکه شده امارات را ممنوع کرد

تاریخ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ | عنوان: سومالي


دادگاه سومالی طی حکمی آزادسازی میلیون‌ها دلار که از یک هواپیماهای اماراتی مصادره شده بود را ممنوع کرد.


دادگاه منطقه بنادر سومالی روز یکشنبه طی حکمی از بانک مرکزی این کشور خواست تا مانع آزادسازی بیش از نُه میلیون دلار مصادره شده از یکی از هواپیماهای اماراتی شود.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، این حکم دادگاه سومالی در حالی است که پیشتر دولت این کشور وعده داده بود که این پول‌ها را آزاد خواهد کرد  و همچنین صدور این حکم با سفر «محمد حسین روبلی» نخست وزیر دولت مجری امور سومالی و هیأت همراه او به امارات همزمان شده است . قرار است این هیأت با مقامات اماراتی دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کند.

پیش از این نیز «محمد عبدالله فرماجو» رئیس جمهور سومالی با آزادسازی پول‌های امارات مخالفت کرده بود.دفتر ریاست جمهوری سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد عبدالله فرماجو با تصمیم محمد حسین روبلی نخست وزیر دولت مجری امور درباره آزادسازی پول‌های امارات مخالفت کرده و به بانک مرکزی دستور داد تا از آزادسازی پول‌های بلوکه شده امارات خودداری کند.

نُه آوریل ۲۰۱۸ وزارت امنیت داخلی سومالی از توقیف نُه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار امارات که با یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ وارد فرودگاه موگادیشو شده بود، خبر داد.سفارت ابوظبی در موگادیشو در آن زمان به توقیف این پول‌ها که متعلق به سفارت بود، اعتراض کرد و مدعی شد که این پول‌ها مربوط به پرداخت حقوق یگان‌های ارتش سومالی است که توسط امارات در موگادیشو و منطقه پونتلند است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108264