آمریکا، رژیم صهیونیستی و مغرب تمرین نظامی برگزار می‌کنند

تاریخ ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۰ | عنوان: مراكش


یک منبع صهیونیستی از انجام تمرین نظامی مشترک با کشور مغرب در آینده نزدیک با مشارکت آمریکا خبر داد.


یک منبع امنیتی صهیونیستی جمعه به وبسایت عبری‌زبان واللا گفت که در سفر اخیر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم تل آویو به مغرب، بر سر برگزاری تمرین مشترک نظامی با حضور آمریکا توافق شده است.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، او بدون ذکر نام خود مدعی شد که در این سفر تاریخ دقیق برگزاری این تمرین نظامی نیز مشخص شده و در حال حاضر فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و مغرب در حال انجام هماهنگی‌ها هستند. او اشاره‌ای به تاریخ به رویداد نکرد.

بنی گانتز روز سه شنبه در اولین سفر رسمی خود به مغرب، وارد رباط شد و روز پنج شنبه به تل آویو بازگشت. در این سفر دو توفقنامه یکی در حوزه همکاری دفاعی و دیگر فروش پهپاد‌ و سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی به مغرب امضاء شد.

در پی این سفر مردم مغرب در شامگاه چهارشنبه مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و با برافراشتن پرچم فلسطین سازش با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند که با سرکوب مأموران امنیتی همراه بود.

آذرماه سال گذشته (۱۳۹۹) بود که دیوان پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد و اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت.

البته در همان زمان، وزیر خارجه مغرب گفت که روابط میان کشورش با رژیم صهیونیستی قبل از اعلام توافق عادی‌سازی هم اساسا عادی بوده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108241