دولت مغرب تظاهرات ضد اسرائیلی را سرکوب کرد

تاریخ ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸ | عنوان: مراكش


نیروهای پلیس مغرب تجمع مردمی مقابل پارلمان این کشور در اعتراض به سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رباط را سرکوب کردند.


مردم مغرب چهارشنبه شب در اعتراض به سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به کشورشان، مقابل پارلمان تجمع کردند.

تظاهرات‌کنندگان که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

نیروهای پلیس مغرب نیز این تظاهرات مخالفان را سرکوب کرده و به زور تظاهرات‌کنندگان را پراکنده کرده و از برگزاری تظاهرات آن‌ها ممانعت کرد.

تظاهرات‌کنندگان همچنین گانتز را «جنایتکار جنگی» خوانده و سفر او به مغرب را لکه ننگ و خیانت بزرگ به خون شهدا و فرزندان ملت فلسطین دانستند.

بنابر گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند که استقبال از گانتز اهانت به مغرب و تاریخ این کشور است که همواره حامی ملت فلسطین بوده است.

در همین ارتباط گروه «جماعة العدل و الإحسان» در مغرب، استقبال از گانتز در مغرب و ممانعت پلیس از برگزاری تظاهرات مقابل پارلمان را محکوم کرد.

در بیانیه این گروه آمده است که تظاهرات مغربی‌ها که بنابه دعوت جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شد، با سرکوب نیروهای پلیس و استفاده از زور آن‌ها برای پراکنده کردن این تظاهرات مواجه شد.

در این تظاهرات حقوقدانان و حامیان فلسطین و اصحاب رسانه شرکت کرده بودند.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و این نخستین سفر وزیر جنگ این رژیم به مغرب بود.

پیشتر نیز «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب سفر کرده بود.

مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ به دنبال امضای توافقنامه اسلو بین این رژیم و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، روابط دیپلماتیک برقرار کرده بودند اما پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه الأقصی در سال ۲۰۰۰، مغرب روابطش با تل‌آویو را قطع کرد.

سال گذشته پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، مغرب نیز به احیای روابط با تل‌آویو روی آورد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108236