آمریکا، دانمارک و ایتالیا شهروندان خود را از اتیوپی خارج می‌کنند

تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ | عنوان: اتيوپي


سفارتخانه‌های آمریکا، دانمارک و ایتالیا در اتیوپی از شهروندان و کارمندان غیر ضروری اماکن دیپلماتیک خواستند که به دلیل درگیری‌های داخلی هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.


سفارت آمریکا در پایتخت اتیوپی اعلام کرد واشنگتن به کارمندان غیر ضروری دولتی در اتیوپی دستور داده تا به دلیل درگیری‌های مسلحانه و ناآرامی‌های داخلی، این کشور را ترک کنند.

دولت «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی، که کشورش یک سال است درگیر جنگی علیه نیروهای منطقه تیگرای است، وعده داده بود که علی‌رغم درخواست‌های کشورهای آفریقایی، کشورهای غربی و شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس، به جنگ ادامه دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دانمارک و ایتالیا نیز از شهروندان خود در اتیوپی خواستند تا زمانی که پروازهای مسافری هنوز انجام می‌شود، آنجا را ترک کنند، زیرا نیروهای شورشی تیگرای و متحدان آنها در حال پیشروی به سمت آدیس‌آبابا هستند.

سفارت آمریکا در اتیوپی طی بیانیه‌ای در وبسایت خود نوشت: «حوادث و ناآرامی‌های داخلی و خشونت‌های قومی بدون هشدار اتفاق می‌افتد. وضعیت ممکن است وخیم‌تر شود و احتمال کمبود زنجیره تامین، قطعی ارتباطات و اختلال در سفر وجود دارد».

مقامات شهری در پایتخت اتیوپی به ساکنان دارای سلاح گرم دستور دادند تا در این هفته سلاح‌های خود را ثبت کنند تا در صورت حمله به شهر، مواضع دفاعی خود را تقویت کنند. «یوناس زوده» سخنگوی مدیریت شهری آدیس‌آبابا روز شنبه در مصاحبه با یک شبکه دولتی گفت که در پایتخت اتیوپی بیش از ۱۰ هزار سلاح ثبت شده است.

به نوشته رویترز، دولت اتیوپی روز سه‌شنبه وضعیت فوق‌العاده ملی اعلام کرد و گفت که درگیر جنگ با نیروهای شمال منطقه تیگریی و متحدان آنها است.

پیش از این نیز عربستان سعودی، قطر و کویت نیز از شهروندان خود خواسته بودند که هرچه سریعتر اتیوپی را ترک کنند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108226