رزمایش هوایی و زمینی مصر و روسیه با مشارکت صدها چترباز و انواع جت و بالگرد

تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ | عنوان: مصر


روسیه از برگزاری رزمایشی تاکتیکی با نیروهای مسلح مصر و مشارکت انواع بالگردها و هواپیماهای نظامی خبر داده است.


وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که رزمایش تاکتیکی مشترک ارتش‌های روسیه و مصر با عنوان «مدافعان دوستی ۲۰۲۱» از ۱۷ تا ۲۹ اکتبر در مصر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «تاس» وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرده است که رزمایش تاکتیکی مشترک روسیه و مصر با عنوان مدافعان دوستی ۲۰۲۱ شامل  انواع عملیات  استفاده از تجهیزات مختلف است.

قرار است حدود ۱۰۰ پرسنل یگان حمله هوایی کوهستانی گارد روسیه مستقر در«نووروسییسک»، ۶ دستگاه خودروی پیاده نظام «بی ام دی-۲» و ۴ فروند هواپیمای ترابری نظامی «ایلوشین-۷۶» در این رزمایش شرکت کنند. مصر بیش از ۴۰۰ چترباز، چندین هواپیمای ترابری نظامی «لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس» و بالگردهای سنگین دو موتوره «شینوک» و سایر تجیهزات را در این رزمایش شرکت دهد.

ارتش مصر در هفته‌های گذشته نیز رزمایش چند ملیتی با مشارکت عربستان، آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر برگزار کرد.

چندی قبل رسانه‌ها از ارسال شماری جنگنده «میگ-۲۹» و «سوخو-۳۵» ساخت روسیه به نیروی هوایی مصر خبر دادند. نیروی هوایی مصر  تمام سفارش‌های مرتبط با جنگنده‌های میگ-۲۹ ام و ام ۲ را دریافت کرده است.  این در حالی است که کار ارسال جنگنده‌های پیشرفته سوخو-۳۵ به این کشور نیز آغاز شده است. 

بنابر گزارش موسسه سوئدی «سیپری»، ارتش مصر ۲۴ فروند سوخو-۳۵ خلال سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به روسیه سفارش داد و قرار است تا سال ۲۰۲۳ این جنگنده‌ها را به طور کامل دریافت کند.  نیروی هوایی مصر قصد دارد با دریافت کامل این جنگنده‌ها، جت‌های میگ -۲۱ و جنگنده جی-۷ خود را بازنشسته کند.

گزارش  وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاور» نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن ۱۱۰۰ موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است. این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال ۲۰۱۹ در رتبه دوازدهم در جهان قرار داده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108222