سفر آیت‌الله رئیسی به پرتوریا محور رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه آفریقای جنوبی

تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ | عنوان: آفريقاي جنوبي


در رایزنی تلفنی امروز وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه آفریقای جنوبی درباره سفر آیت‌الله رئیسی به پرتوریا و برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ گفت ,گو‌ شد.


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با خانم «نالدی پاندور» وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه بین‌المللی گفت‌وگو کرد ‌و به تبادل نظر پرداخت. 

در این تماس تلفنی موضوعات مختلف از جمله برگزاری دهمین نشست کمیته سیاسی در سطح معاونان وزرای امور خارجه دو کشور در تهران، برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور در سطح وزرای امور خارجه، دیدار رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران از آن کشور و سایر موضوعات مورد علاقه مورد گفتگو قرار گرفت.

* سفر آیت‌الله رئیسی به پرتوریا

خانم پاندور نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه و علاقه آفریقای جنوبی در این خصوص تأکید کرد و در همین راستا به سفر رئیس جمهور کشورمان به پرتوریا و همچنین برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک که به میزبانی آفریقای جنوبی طی شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ قرار است در پرتوریا برگزار شود، اشاره کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای خود در نیویورک ضمن تشکر از پیام‌های تبریک رئیس ‌جمهور و دولت آفریقای جنوبی به رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را بسیار خوب توصیف کرد و  گفت که هیچ مشکلی در روابط بین ایران و آفریقای جنوبی وجود ندارد.

امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز با همتای خود ضمن استقبال از این موضوع، بر تشکیل کمیته های فرعی سرمایه‌گذاری، انرژی و بهداشت و همچنین در دستور کار قرار دادن زمینه های مورد علاقه طرفین جهت همکاری و در راستای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

طرفین در خاتمه بر تقویت همکاری در زمینه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108213