کشته‌شدن حداقل ۲۰ نفر در حمله تروریست‌ها در نیجریه

تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹ | عنوان: نيجريه


حمله تعدادی از عناصر گروه‌های مسلح به بازاری در شمال غربی نیجریه، که با آتش‌زدن چند خودرو همراه بود، دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشت.


مقام‌های نیجریه‌ای شامگاه شنبه خبر دادند در حمله افراد مسلح به بازاری در ایالت «سوکوتو» و آتش زدن اتومبیل‌ها، حداقل ۲۰ نفر کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شمال غربی نیجریه از ماه دسامبر شاهد موجی از اقدامات تروریست‌ها و راهزنان در ربایش کودکان مدرسه‌ای و روستاییان برای گرفتن باج بوده است که زندگی روزمره میلیون‌ها شهروند را مختل کرده است.

«ادریس گوبیر» مشاور ویژه وزیر امور پلیس سوکوتو درباره حادثه روز شنبه توضیح داد که تروریست‌های مسلح سوار بر موتورسیکلت و به صورت پراکنده تیراندازی کرده و چندین نفر را کشتند.

بر اساس این گزارش، وی در مصاحبه تلفنی با رویترز گفت: «تعداد زیادی راهزنان، طبق شمارش ما حداقل ۲۰ نفر را کشته و ۹ خودرو را به آتش کشیدند».

«حسین بوزا» نماینده پارلمان محلی در سوکوتو، این حمله را ناشی از نبود امنیت کافی در این ایالت دانست.

به نوشته رویترز، سخنگوی پلیس این ایالت این حمله را تأیید کرده اما گفت که در حال حاضر نمی‌تواند تعداد کشته‌ها را به صورت دقیق اعلام کند.

بخش هایی از سوکوتو، مانند دیگر ایالت‌های همسایه در شمال غربی نیجریه، در چارچوب عملیات امنیتی برای جلوگیری از اقدامات باندهای مسلح، تحت محاصره مخابراتی قرار دارند.

روز پنجشنبه نیز ماموران امنیتی ۱۸۷ نفر را که توسط گروه‌های مسلح ربوده شده بودند در ایالت زمفره نجات دادند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108209