سفر وزیر مشاور خارجه نیجریه به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف

تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷ | عنوان: نيجريه


وزیر مشاور خارجه نیجریه برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد و این سفر را نشانه‌ای از عزم این کشور برای توسعه روابط با ایران برشمرد.


«زبیرو دادا» وزیر مشاور خارجه نیجریه به عنوان نماینده ویژه «محمدو بوهاری» رئیس جمهور این کشور پنجشنبه به منظور شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی وارد تهران شد.

وی در بدو ورود مورد استقبال «ولی‌الله محمدی نصرآبادی» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه قرار گرفت.

زبیرو دادا این سفر را نشانه‌ای از عزم نیجریه برای توسعه روابط با ایران و گسترش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه خواند.

پیش از این «محمد علی‌بک» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا در توئیتی با اشاره به حضورش در فرودگاه بین‌المللی ابوجا برای بدرقه «زبیرو دادا» نوشت: وزیر مشاور خارجه نیجریه گفت که به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور و برای تأکید بر گسترش روابط عازم ایران است.

به گزارش فارس، مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی عصر امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسا و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو،  سیکا و D8 که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، در این مراسم شرکت خواهند کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108202