حمله تروریستی داعش به نظامیان مصر در صحرای سینا

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹ | عنوان: مصر


حمله ترورییستی داعش به نیروهای مصر در صحرای سینا منجر به کشته شدن دستکم پنج نظامی و شماری مجروح شد.


مقام‌های مصری گفتند که تروریست‌های داعش روز شنبه در شمال شبه جزیره سینا در یک عملیات کمین دستکم پنج نیروی امنیتی را کشتند.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» مقام‌های مصری گفتند که دست کم 6 نظامی دیگر در حمله به شهر «شیخ زوید» مجروح شده و به بیمارستان نظامی منتقل شده اند. این مقام‌ها افزودند که نیروهای امنیتی  مصر در این درگیری سه تروریست را کشتند.

مصر سالهاست که در قسمت شمالی شبه جزیره سینا با شبه نظامیان و تروریست‌ها می‌جنگد. خشونت و بی ثباتی در این کشور پس از برکناری «محمد مرسی» ، رئیس جمهور وقت مصر در میان اعتراضات سراسری ضد حکومتی شدت گرفت. تروریست‌ها حملات متعددی را در مصر انجام داده‌اند که عمدتا علیه نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس بوده است.

چندی قبل شاخه داعش در سینا یک مسیحی قبطی و دو عضو یک قبیله محلی را تیرباران کرد. داعش این جنایت خود را در یک ویدئو ۱۳ دقیقه‌ای ضبط و در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.  کلیسای قبطیان ارتودوکس مصر در بیانیه‌ای کشته شدن «نبیل حبشی سلامه» (۶۲) ساله توسط داعش را تسلیت گفت. نبیل حبشی سلامه پنج ماه پیش توسط عناصر داعش در شمال سیناء ربوده شده بود و داعش روز شنبه فیلم اعدام او را منتشر کرد.

کلیسای قبطیان مصر همچنین بر همبستگی کامل با تلاش‌های دولت مصر برای نابودی تروریسم تأکید کرد و افزود که چنین اقدامات تروریستی تنها عزم و اراده ما برای حفظ وحدت ملی را بیشتر می‌کند و در همین رابطه به نیروهای مسلح قهرمان و پلیس مصر درود می‌فرستیم. در فیلم منتشر شده همچنین عملیات اعدام دو جوان از قبیله محلی الترابین مشاهده می‌شد که در صحرا به ضرب گلوله کشته شدند. داعش این دو جوان را به همکاری با ارتش مصر متهم کرده بود.

فوریه ۲۰۱۸ ارتش مصر عملیات گسترده برای نابودی «ولایت سیناء» شاخه داعش در صحرای سینا را آغاز کرد. طبق آمارهای رسمی از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۹۷۰ تروریست و ده‌ها نیروی امنیتی مصر در صحرای سیناء کشته شده‌اند.

سرعت حملات داعش در سینا و جاهای دیگر از فوریه ۲۰۱۸، هنگامی که ارتش عملیات گسترده ای را در این منطقه و همچنین بخش‌هایی از رود نیل و بیابان‌هایی در امتداد مرز غربی این کشور با لیبی انجام داد، به تدریج کاهش یافته است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108177