تأکید ایران و زیمبابوه بر تلاش برای بی اثر کردن تروریسم اقتصادی آمریکا

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸ | عنوان: زيمبابوه


رئیس پارلمان ملی زیمبابوه و سفیر ایران ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها، مقابله با یکجانبه گرایی و تلاش در جهت بی اثر کردن تروریسم اقتصادی تأکید کردند.


«عباس نوازانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمباوه با «جاکوب فرانسیس مودندا» رئیس پارلمان ملی این کشور دیدار  و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

 در این ملاقات طرفین ضمن بررسی ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری بر نقش و اهمیت دیپلماسی پارلمانی و گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در تعمیق روابط دوجانبه تأکید کردند.

* محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران و زیمبابوه

همچنین در این دیدار طرفین ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه دو کشور، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در محافل بین‌المللی، مقابله با یکجانبه گرایی ایالات متحده آمریکا و تلاش در جهت بی اثر کردن تروریسم اقتصادی آمریکا تأکید کردند.

رئیس پارلمان ملی زیمبابوه، آمریکا را به عنوان شاخص ترین کشور در نقض حقوق بشر و تضییع حقوق سیاه پوستان و عدم حاکمیت قانون معرفی کرد و رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در عدم پذیرش نتیجه آرای انتخاباتی و بروز آشوب و یورش به پارلمان این کشور را از دیگر مصادیق عدم بلوغ سیاسی در این کشور برشمرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108176