روسیه: مشکلات داخلی تونس باید به صورت قانونی حل شود

تاریخ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۱ | عنوان: تونس


وزارت خارجه روسیه ضمن بیان این که مسکو معتقد است مشکلات داخلی تونس فقط از طرق قانونی قابل حل و فصل است، ابراز امیدواری کرد توسعه روابط دو جانبه در جهت منافع مردم دو کشور ادامه یابد.


وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه در واکنش به تحولات اخیر در تونس، گفت مسکو معتقد است مشکلات داخلی این کشور فقط از طرق قانونی حل و فصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این وزارتخانه اعلام کرد: فرض ما این است که مشکلات داخلی تونس در چارچوب حاکمیت قانون حل و فصل خواهد شد. امیدواریم که توسعه روابط دوستانه و همکاری همه‌جانبه بین روسیه و تونس در جهت منافع مردم دو کشور ادامه یابد. 

وزارت خارجه روسیه افزود: بر اساس گزارش‌ها از پایتخت تونس و سایر شهرهای بزرگ این کشور، وضعیت در آنجا نسبتاً آرام است. فرودگاه بین‌المللی، خدمات تاسیساتی، زیرساخت‌های حمل و نقل به طور معمول مشغول فعالیت هستند. 

این وزارتخانه در ادامه، به اتباع روس حاضر در تونس توصیه کرد از بازدید از مکان‌های شلوغ خودداری کنند و اطلاعاتی که روی وبسایت سفارت روسیه درج می‌شود را تحت نظر داشته باشند.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه طی نشست خبری در کرملین گفت دولت روسیه اخبار و گزارش‌ها از تونس را به دقت پیگیری می‌کند.

وی در این‌ خصوص توضیح داد: «البته که ما تحولات تونس را زیر نظر داریم و قطعا انتظار داریم که چیزی امنیت شهروندان و ثبات این کشور را تهدید نکند».

شامگاه یکشنبه سوم مرداد پس از نشست اضطراری «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس با برخی از مقامات بلندپایه این کشور، دفتر ریاست‌جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که  سعید تصمیم گرفته اداره امور کابینه را خود برعهده بگیرد و ضمن تعلیق فعالیت پارلمان تونس، مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز لغو کرده است. وی در بیانیه خود این تصمیمات را مطابق با اصل ۸۰ قانون اساسی تونس خواند.

تصمیم رئیس‌جمهور تونس یک روز پس از اعتراضات مردمی علیه دولت و حزب «النهضه» که بزرگترین حزب پارلمانی این کشور محسوب می‌شود، اتخاذ شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108155