درخواست کمک تل‌آویو از وزیر خارجه مصر برای آزادی زندانیان صهیونیست از غزه

تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۷ | عنوان: مصر


وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزیر خارجه این رژیم طی دیدار با وزیر خارجه مصر، درخواست کرده برای بازگشت جنازه‌ها و آزادی زندانیان صهیونیست از نوار غزه کمک کند.


«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر شامگاه یکشنبه درباره وضعیت نوار غزه دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت: «لاپید و شکری درباره مسائل امنیتی و سیاسی از جمله اسرائیلی‌های مفقود در غزه، کمک‌های انسانی به نوار غزه و تقویت امنیت اسرائیل گفت‌وگو کردند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» لاپید در این دیدار یک ساعته بر اهمیت کمک‌کردن مصر برای بازگشت جنازه‌ها و آزادی زندانیان صهیونیست در نوار غزه و مجاب‌کردن حماس برای همکاری در این زمینه تاکید کرد.

بر این اساس، وزیران خارجه مصر و رژیم صهیونیستی همچنین به صحبت درباره متوقف کردن سازوکارهای بازسازی نوار غزه در صورت تداوم عملیات‌های مقاومت از نوار غزه و وقوع درگیری مجدد بین اسرائیل و حماس پرداختند.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر نیز در توییتی نوشت: «سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با لاپید بر ضرورت حل بن بست کنونی بین فلسطین و اسرائیل برای رسیدن به مذاکرات صلح عادلانه و همه‌جانبه تاکید کرد.»

«باسم نعیم» عضو دفتر روابط بین‌الملل جنبش حماس نیز با اشاره به پیآمدهای محاصره غزه بر حیات اقتصادی، اجتماعی، روحی- روانی هشدار داد که این وضعیت باعث تشدید تنش‌ها و انفجار وضعیت خواهد شد.

با این حال، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز قبل با هشدار درباره اینکه ارسال مجدد بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه را تحمل نمی‌کنند، تهدید کرد که حملات هوایی به این منطقه را ادامه خواهند داد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108116