ملاقات وزیر خارجه مصر با همتای صهیونیست خود در بروکسل

تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶ | عنوان: مصر


وزیر خارجه مصر برای نخستین بار با همتای جدید صهیونیست خود در شهر «بروکسل» در بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.


وزیر خارجه مصر یکشنبه برای نخستین بار با همتای صهیونیست خود در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برای اولین بار از زمان آغاز  کار کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی، با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود در بروکسل دیدار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در توییتی نوشت: «سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با لاپید بر ضرورت حل بن بست کنونی بین فلسطین و اسرائیل برای رسیدن به مذاکرات صلح عادلانه و همه‌جانبه تاکید کرد.»

رسانه‌های خبری به محتوای بیشتری از دیدار بین وزرای خارجه مصر و رژیم صهیونیستی اشاره‌ای نکرده‌اند.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و همچنین دفتر دبیرکل ناتو پیشتر از سفر نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی به بروکسل  خبر داده بودند. دفتر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که او روز دوشنبه در مقر این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل، با « لاپیددیدار می‌کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل «جروزالم پُست» پیش از این بیانیه گزارش داده بودند که نفر دوم کابینه این رژیم قرار است به بروکسل سفر کند. لاپید علاوه بر دیدار با استولتنبرگ در مقر ناتو در حال برنامه‌ریزی برای حضور در یک دیدار رسمی با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اشاره‌ای به دستورکار سفر نفر دوم کابینه جدید این رژیم به مقرهای ناتو و اتحادیه اروپا نکردند اما در هفته‌های اخیر بعد از روی کار آمدن این کابینه، مقام‌های تل‌آویو بارها با مسئولان آمریکایی و غربی علیه ایران رایزنی کرده‌اند.

به رغم سکوت رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره محورهای سفر یائیر لاپید به بروکسل، هفته گذشته روزنامه «هاآرتص» گزارشی درباره تحرکات ضد ایرانی کابینه جدید این رژیم به ویژه در موضوع مذاکرات وین منتشر کرده بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108115