دادگاه تجدیدنظر مصر حکم حبس ابد 11 نفر از سران اخوان‌المسلمین را تأیید کرد

تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ | عنوان: مصر


دادگاه تجدیدنظر مصر یکشنبه حکم صادر شده برای 11 نفر از سران اخوان‌المسلمین را تأیید کرد و این پرونده به ایستگاه پایانی رسید.


دادگاه تجدیدنظر مصر که عالی‌ترین نهاد قضایی در این کشور به شمار می‌رود یکشنبه حکم حبس ابد برای «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین و ۱۰ نفر دیگر از اعضای ارشد این جنبش را تایید کرد.

بر اساس گزارش «الیوم السابع»، «صبحی صالح» و هفت نفر دیگر از اعضای اخوان در دادگاه تبرئه و حکم ۱۵ سال حبس آنها در مسأله همکاری با نیروهای خارجی برای فراری دادن زندانیان از مرزهای استان «الشرقیه» مصر لغو شد.

این احکام در حالی صادر شد که ترکیه (به عنوان حامی اخوان المسلمین)پس از هشت سال قطع روابط دیپلماتیک با مصر، این ارتباط را از سر گرفته اما به نظر می‌رسد این نزدیکی دوباره، تأثیری بر احکام صادر شده برای رهبران اخوان در مصر نداشته است.

در جریان اعتراضات پس از کودتای ۲۰۱۳ علیه «محمد مرسی» که به اعتراض گسترده اخوان المسلمین مصر و تحصن آن‌ها در مسجد «رابعه عدویه» در قاهره و چندین نقطه دیگر در مصر انجامید، رهبر جماعت اخوان المسلمین و به دنبال او، دیگر اعضایی از این گروه بازداشت شدند.

چندی پیش، دادگاه رسیدگی به امور اضطراری در مصر با پذیرش دادخواست رئیس کمیته مصادره اموال جماعت «اخوان المسلمین»، دارایی‌های ۸۹ رهبر و عضو این جماعت را مصادره و به خزانه دولت انتقال داد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108114