نشست سه‌جانبه؛ «عبدالله دوم» شاه اردن وارد بغداد شد

تاریخ ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰ | عنوان: مصر


«عبدالله دوم» شاه اردن برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران عراق، مصر و اردن، وارد بغداد شد.


«عبدالله دوم» شاه اردن لحظاتی پیش برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران عراق، مصر و اردن، وارد بغداد شد.  ساعاتی پیش از او، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر وارد عراق شد و در فرودگاه بغداد با استقبال همتای عراقی مواجه شد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در فرودگاه بغداد به استقبال شاه اردن رفت و به او برای سفر به عراق خیرمقدم گفت.

 

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پیش از این، طی پستی در توئیتر نوشت که بغداد امروز میزبان دو مهمان یعنی «عبدالله دوم» شاه اردن و عبدالفتاح السیسی، برای برگزاری نشست سران عراق، اردن و مصر است.

وی نوشت:«به شما در عراق خیرمقدم می‌گوییم و ما با یکدیگر، آینده‌ای شایسته ملت‌هایمان بر اساس منطق همکاری و تکامل میان همسایگان و برادران و دوستان ایجاد خواهیم کرد».

روزنامه رسمی «الصباح» عراق پیشتر اعلام کرده بود که بغداد، امروز (یک‌شنبه - ۲۷ ژوئن) میزبان رئیس‌جمهور مصر و پادشاه اردن برای برگزاری نشست سه‌جانبه سران عراق و مصر و اردن است.

بنا بر این گزارش، نشست امروز بغداد در راستای دو نشست قبلی سران این کشور و برای اجرای توافقات حاصله میان آنها در چارچوب پروژه موسوم به «شام جدید»، برگزار می‌شود. این نشست قرار بود زودتر در بغداد برگزار شود اما یک بار به دلیل حادثه تصادف قطار در مصر و بار دیگر به علت حوادث سیاسی در اردن به تعویق افتاد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108096