اجرای حکم اعدام 17 نفر در مصر در ارتباط با پرونده «کرداسه»

تاریخ ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷ | عنوان: مصر


منابع خبری گزارش دادند که دستگاه قضایی مصر حکم اعدام 17 شخص را در ارتباط با پرونده قضایی موسوم به «حمله به مرکز پلیس کرداسه» اجرا کرده است.


منابع خبری، عصر دوشنبه، اجرای حکم اعدام ۱۷ شخص در مصر خبر دادند.

برخی منابع در گفت‌و‌گو با «الجزیره مباشر» ضمن تأیید این خبر، گزارش دادند این اعدام در ارتباط با پرونده موسوم به «کرداسه» انجام شده است.

مرکز حقوقی بین‌المللی «نحن نسجل»، نیز این خبر را تأیید کرد و در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر گزارش داد که وزارت کشور مصر حکم اعدام ۱۷ فرد مرتبط با پرونده شماره ۱۲۷۴۹ سال ۲۰۱۳ مربوط به جنایت‌های استان الجیزه و معروف به «حمله به مرکز پلیس کرداسه» را اجرا کرده است.

این مرکز حقوقی همچنین نوشت که اجرای حکم اعدام افراد مذکور، به برخی از خانواده‌ها از جمله خانواده «عبدالرحیم جبریل»،‌ «عبدالله عبدالقوی»، «احمد العیاط»، «احمد عویس حموده»، «مصطفی القرفش» و «ولید سعد ابوعمیره» اطلاع داده شده است.

با این حال، دولت مصر، تا این لحظه، بیانیه‌ای رسمی در ارتباط با اجرای این حکم صادر نکرده است.

روزنامه مصری «الاهرام»، در یکی از گزارش‌های خود در ارتباط با پرونده کرداسه نوشته است که در آگوست سال ۲۰۱۳، پس از برچیده شدن تحصن افراد وابسته به جماعت اخوان‌المسلمین در میدان‌های «رابعه العدویه» و «النهضه» در تأیید «محمد مرسی» رئیس‌جمهور پیشین مصر، طرفداران مرسی به مرکز پلیس کرداسه در استان الجیزه حمله‌ور می‌شوند که در پی این اقدام، مأمور این بخش، یکی از معاونان و حدود ۱۶ تن از افسران و نیروهای پلیس کشته می‌شوند و ساختمان مرکز پلیس ویران و تعدادی از خودورها به آتش کشیده می‌شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=108019