گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و پادشاه مغرب

تاریخ ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ | عنوان: مراكش


نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پادشاه مغرب روز جمعه تلفنی درباره برقراری روابط دیپلماتیک گفت‌وگو کردند.


«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه تلفنی با «محمد ششم» پادشاه مغرب گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره برقراری روابط دیپلماتیک صحبت کرده و نتانیاهو از پادشاه مغرب برای سفر به سرزمین‌های اشغالی دعوت کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش با اعلام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا عادی‌سازی روابط خود را اعلام کردند. رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتریش در این خصوص نوشت، مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نیز نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز در واکنش به این اقدام مغرب امروز جمعه بیانیه‌ای درباره عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی صادر و طی آن درباره خطرات شتاب‌زدگی به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: «به صورت قاطع و مطلق تمامی توافق‌های اعلام شده برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را رد می‌کنیم.»

پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب برای توجیه خیانت خود به آرمان فلسطین با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

دفتر پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد ششم در تماس تلفنی با محمود عباس بر مواضع ثابت و متعادل مغرب در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد و حمایت کشورش از راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور را برای مسئله فلسطین ابراز داشت؛ راه حلی که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار یکدیگر با صلح و امنیت زندگی کنند».

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم صهیونیستی روابط خود را عادی‌سازی کردند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107920