12 کشته و 8 مجروح در پی حمله مردان مسلح در شمال نیجریه

تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ | عنوان: نيجريه


مردان مسلح طی دو حمله به دو روستا در شمال کشور آفریقایی نیجریه دستکم دوازده تن را کشته و هشت تن را مجروح ساختند.


رسانه‌های نیجریه یکشنبه از حمله مردان مسلح به یک ایالت واقع درشمال نیجریه وکشته و مجروح شدن تنی چند خبر دادند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از رسانه‌های نیجریه‌ای نوشت که  این حملات روزهای  جمعه و شنبه رخ داد و طی آن مردان مسلح به دهکده‌های «کیداندان» و کادایی»  واقع در ایالت  «کادونا» حمله کردند. طی این حملات دستکم دوازده تن کشته و هشت تن مجروح شدند. منابع محلی  از شمار زیاد مهاجمان مسلح در این دو یورش مسلحانه خبر دادند.

نیجریه مدت‌هاست که تحت حملات تروریستی گروه بوکوحرام قرار دارد و با وجود تلاش‌های دولت مرکزی وضعیت در این کشور آفریقایی کماکان نامتلاطم است. از سال ۲۰۰۹ در عملیات‌های تروریستی بوکوحرام در نیجریه بیش از ۲۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر نیز آواره شدند. این گروه همچنین از سال ۲۰۱۵ حملاتی را به کشورهای مجاور مثل کامرون، چاد و نیجر انجام داده است.

«علی ندوما» نماینده مجلس سنای نیجریه چندی قبل با اشاره به اینکه عناصر گروه تروریستی بوکوحرام ۷۵ نفر را در منطقه «غووزا» از توابع ایالت بورنو به قتل رسانده‌اند، گفت که این گروه خطر زیادی برای ساکنان این منطقه دارند.وی افزود که من به عنوان یک سناتور نمی‌توانم به آن منطقه بروم چون منطقه امنی نیست و آن‌ها افراد بی‌گناه را می‌کشند و نیروهای امنیتی نیز تمام تلاش خود را می‌کنند اما وضعیت واقعا خطرناک است.

 این مقام نیجریه همچنین گفت که علاوه بر حملات بوکوحرام، ساکنان این منطقه با گرسنگی مواجه هستند و  اگر سازمان‌های جامعه مدنی اقدامی نکنند، اوضاع بسیار خطرناک‌تر می‌شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107812