آفریقای جنوبی باز هم گزارش‌ نشریه آمریکایی علیه ایران را تکذیب کرد

تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۳ | عنوان: آفريقاي جنوبي


دولت آفریقای جنوبی روز جمعه یک بار دیگر گزارش نشریه آمریکایی پولیتیکو مبنی بر قصد ایران برای ترور یک دیپلمات آمریکایی را رد کرد.


آفریقای جنوبی جمعه بار دیگر ادعای یک نشریه آمریکایی درباره قصد ایران برای ترور یک دیپلمات آمریکایی را رد کرد. 

نشریه «پولیتیکو» روز یکشنبه مدعی شده بود ایران قصد دارد به تلافی ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را ترور کند. 

آژانس امنیت دولتی آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد: «در حال حاضر، اطلاعات ارائه‌شده برای تأیید این ادعا که تهدید اثبات‌شده‌ای علیه سفیر آمریکا وجود دارد کافی نیست.»

روز گذشته (پنجشنبه) هم وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی این ادعاها را رد کرد و آن را «بسیار عجیب» توصیف کرده بود. 

«نالدی پاندور» در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری SABC ادعاهای مجله پولیتیکو علیه ایران را رد کرد. او گفت: «آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما ایمن هستند.»

وی در ادامه گفت: «ولی اظهارات علنی بسیار عجیبی مطرح شده‌اند و دوستان ما در ایران به اندازه ما شگفت‌زده شده‌اند. من این را کاملاْ عجیب می‌دانم که چرا ایران به عنوان یک دوست خوب آفریقای جنوبی باید بخواهد در کشوری که دوست خوبی برای ایران بوده چنین اقدامی انجام دهد؟ من فقط می‌توانم آن را عجیب و غریب توصیف کنم و اجازه بدهید همینحا حرفم را تمام کنم.»

ادعای پولیتیکو واکنش «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را نیز به همراه داشت و وی با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی و مغرضانه یکی از رسانه‌های آمریکایی  در اظهارنظری عنوان کرد: «پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه داده و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.»





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107790