ارتباطات فشرده میان خارطوم و واشنگتن برای عادی‌سازی روابط

تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۷ | عنوان: سودان


به دنبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا در زمینه پیوستن کشورهای دیگر به جمع سازشکاران با رژیم صهیونیستی، منابع صهیونیستی از ارتباطات فشرده میان مقامات واشنگتن و خارطوم برای سازش با تل‌آویو خبر دادند.


«شمعون آران» تحلیلگر و خبرنگار برجسته مرکز صهیونیستی پخش «صدای اسرائیل»، چهارشنبه، از ارتباطات فشرده میان مقامات سودانی و مقامات آمریکایی در راستای سازش با تل‌آویو خبر داد.

خبرنگار مرکز پخش صدای اسرائیل در حساب کاربری خود در توئیتر فاش کرد که گزارش‌‌ها حاکی از آن است، در واشنگتن میان مقامات خارطوم و واشنگتن برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ارتباطات فشرده‌ای برقرار شده است.

آران با ضمیمه کردن تصویری از «امیره عقارب» کاردار سفیر سودان در واشنگتن نوشت که عقارب روز گذشته در مراسم امضای توافق صلح میان تل‌آویو، امارات و بحرین حضور داشته است.

پیش از آغاز مراسم امضای توافق صلح میان طرف‌های یادشده در واشنگتن، پایگاه خبری شبکه «الجزیره» نیز به نقل از منابع صهیونیستی در این خصوص گزارش داده بود که برخی از سفرای کشورهای عربی در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

شامگاه روز گذشته، مقامات امارات و بحرین در حضور رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن توافق سازش کشورشان با رژیم اشغالگر قدس را امضا کردند.

امارات بیست و سوم مرداد و بحرین نیز بیست و یکم شهریور اعلام کردند که با رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط به توافق رسید‌ه‌اند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این توافق با وساطت و خواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عنوان دستاوردی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ پس از امضای توافق صلح و پیش از سفر به ایالت پنسیلوانیا، بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران، در جمع خبرنگاران مدعی شد که دست کم هفت الی نُه کشور به زودی به دایره صلح با تل‌آویو خواهند پیوست.

وی در ادامه اظهاراتش همچنین گفت که «عربستان سعودی نیز به زودی در وقت مناسبه به روند صلح» خواهد پیوست».

دولت آمریکا در تلاش است تا با تحمیل سازش با رژیم صهیونیستی به سودان، نام خارطوم را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خط بزند.

در این خصوص، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا در گفت‌‌وگو به با شبکه سعودی «العربیه» ادعا کرده بود که دولت آمریکا در تلاش است تا به سودان کمک کند و نام این کشور را از فهرست تروریسم خط بزند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107784