آفریقای جنوبی: اطلاعی از هیچ گونه تهدید ایران برای سفیر آمریکا نداریم

تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به ادعای نشریه آمریکایی درباره تهدید ایران برای سفیر واشنگتن در پرتوریا ابراز بی‌اطلاعی کرد.


سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به ادعای نشریه آمریکایی درباره تهدید ایران برای سفیر آمریکا ابراز تعجب کرد و گفت این کشور هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

به گزارش نشریه آمریکایی «بلومبرگ»، سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی در این خصوص گفت: ما تازه امروز صبح از این گزارش آگاه شدیم. 

وی افزود «نالدی پاندور» وزیر همکاری و روابط بین‌الملل احتمالاً در این خصوص بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دوشنبه به اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در یکی از رسانه‌های آمریکایی واکنش نشان داد و ضمن رد اتهامات مطروحه در این گزارش، به مقام‌های آمریکایی توصیه کرد از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده ضد ایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: اظهارات بی‌اساس و بی‌پایه‌ای از این دست بخشی از کارزار ضداطلاعاتی دولت ترامپ بر علیه ایران است. تمسک رژیم ایالات متحده به اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی ضدایرانی در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا و همزمان با فشارهای این رژیم برای سوءاستفاده از ساز و کارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش فشار بر مردم ایران امری قابل پیش‌بینی بود، با این حال چنین اقدامات و خبرسازی‌هایی که احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت، قطعا بی‌نتیجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامی‌های مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.

یک نشریه آمریکایی بامداد امروز تلاش کرده بود تا ایران را به طراحی اقدامات علیه یک دیپلمات آمریکایی متهم کند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107781