چاد گزارش‌ها درباره تصمیم به افتتاح کنسولگری در قدس اشغالی را تکذیب کرد

تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۲ | عنوان: چاد


دولت چاد گزارش‌ها درباره تصمیم این کشور برای افتتاح کنسولگری در قدس اشغالی را تکذیب کرد.


دولت چاد هر گونه تصمیم برای افتتاح نمایندگی دیپلماتیک خود در قدس اشغالی را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه الجزیره وزارت امور خارجه چاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به طور قاطع هرگونه برنامه برای افتتاح نمایندگی دیپلماتیک در قدس را انکار می‌کنیم».

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز سه شنبه مدعی شد کشور چاد در نامه‌ای به اسرائیل اعلام کرد در یک سال آینده کنسولگری رسمی‌اش را در قدس راه اندازی خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه چاد توضیحی درباره گزارش‌ها مبنی بر سفر هیئتی از این کشور به سرزمین‌های اشغالی در هفته جاری ارائه نشده است.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که هیأتی از چاد در سفری از پیش اعلام نشده دوشنبه شب وارد فلسطین اشغالی شده است.

این هیأت به ریاست «عبدالکریم دبی» پسر «ادریس دبی» رئیس‌جمهور چاد و متشکل از مشاور امنیت ملی این کشور و مسئولان بخش اطلاعاتی است.

هیأت مذکور قرار بود سه‌شنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و موضوعات مربوط به تقویت همکاری اقتصادی دوجانبه را بررسی کند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «ایلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی خبر سفر هیأت چاد به فلسطین اشغالی را تأیید کرد.

پیشتر ایلی کوهن منصب وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی را بر عهده داشته و در جریان سفر ادریس دبی رئیس‌جمهور چاد به فلسطین اشغالی (یک سال و نیم قبل) با او دیدار کرده بود.

ادریس دبی اواخر نوامبر ۲۰۱۸ به فلسطین اشغالی سفر کرد و این نخستین رئیس‌جمهور چاد بود که به طور رسمی به سرزمین اشغالی سفر کرد.

چاد به عنوان یک کشور مسلمان آفریقایی در سال ۱۹۷۲ روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده بود. در سال ۲۰۱۹ نتانیاهو در سفری به چاد، ازسرگیری روابط دیپلماتیک با این کشور را اعلام کرد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107770