توجیه پاریس برای مداخله نظامی در مالی؛ «برای امنیت فرانسه می‌جنگیم»

تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۹ | عنوان: مالي


وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه ارتش این کشور به عملیات نظامی در مالی ادامه می‌دهد، گفت نباید دفاع خود را در این کشور پایین بیاورند زیرا در حال مبارزه با برای امنیت ملی فرانسه در مالی هستند.


«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه شامگاه یکشنبه در توجیه مداخله نظامی در کشور مالی، مدعی شد نظامیان فرانسوی برای دفاع از امنیت ملی این کشور در مالی حضور دارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لودریان در مصاحبه با شبکه رادیویی «فرانس اینتر» گفت ارتش فرانسه به عملیات نظامی در مالی ادامه می‌دهد.

وی در تلاش برای کاستن از ابعاد حادثه کشته شدن دو نظامی فرانسوی در مالی اظهار داشت: «در این شکی نیست که نباید دفاع خود را [در این کشور] پایین بیاوریم. ما در حال پیشرفت در مالی هستیم، جایی که برای تامین امنیت خود و دیگر کشورها مبارزه می‌کنیم».

بر این اساس، وی همچنین درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای فراهم آوردن مقدمات بازگشت حکومت در مالی به یک دولت غیرنظامی را تکرار کرد.

روز شنبه بود که منابع فرانسوی از انفجار یک خودروی نظامی این کشور در شمال کشور آفریقایی مالی و جراحت سه نظامی فرانسوی خبر داده بودند.

بعد از آن، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای از کشته شدن دو نظامی این کشور بر اثر انفجار مذکور در مالی خبر داد.

فرانسه اینک در حال انجام عملیاتی به نام «برخان» در منطقه ساحل بوده و مدعی است که این عملیات برا ی مقابله با تروریسم صورت می‌گیرد و با هدف برقراری ثبات در منطقه است.  فرانسه از سال ۲۰۱۳ به این سو حدود چهار هزار نظامی خود را  در مالی مستقر کرده است.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107767