افشای همکاری چندساله رهبر کودتای «مالی» با ارتش آمریکا در آفریقا

تاریخ ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ | عنوان: مالي


مقامات ارتش مالی و آمریکا می‌گویند، رهبر کودتای اخیر در این کشور آفریقایی، سال‌ها با نیروهای ویژه آمریکایی در غرب آفریقا همکاری داشته است.


«آسیمی گویتا» رهبر کودتای کشور مالی سال‌ها با نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آفریقا همکاری داشته است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مقامات ارتش مالی و آمریکا می‌گویند، گویتا علاوه بر این‌که توسط آمریکایی‌ها تعلیم دیده، سال‌ها با نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا همکاری داشته است.

این مقامات همچنین افشا کردند که گویتا به‌طور پیوسته با نیروهای آمریکایی در ارتباط بوده و در تمرینات نظامی آمریکایی‌ها مشارکت می‌کرد. وی علاوه بر دریافت آموزش نظامی از آمریکایی‌ها، توسط آلمانی‌ها و فرانسوی‌های حاضر در غرب آفریقا نیز تعلیماتی دریافت کرده است.

پیش از این، نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی نوشت سران کودتای نظامی که سه‌شنبه هفته گذشته در کشور مالی دست به کودتا زدند توسط نیروهای نظامی ارتش آمریکا آموزش دیده بودند.

رهبران کودتای نظامی در مالی بعد از بازداشت «ابراهیم بوبکر کیتا» رئیس‌جمهور این کشور و او را به استعفا مجبور کردند و سپس اعلام کردند که آنها یک دوره گذار سیاسی ایجاد و طی یک «مدت معقول» یک انتخابات معتبر برگزار خواهند کرد.

این کودتا بعد از دو ماه تظاهرات در شهر باماکو، پایتخت مالی، صورت گرفت که به دنبال آن چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107747