کودتای مالی | آمریکا همکاری نظامی با مالی را متوقف کرد

تاریخ ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵ | عنوان: مالي


سفیر آمریکا در منطقه ساحل آفریقا می‌گوید به دلیل برکناری رئیس‌جمهور این کشور از طریق کودتا، همکاری نظامی با این کشور تعلیق شده است.


در حالی که تقریبا ۶ روز از وقوع کودتای نظامی در کشور آفریقایی مالی می‌گذرد، دولت آمریکا از توقف همکاری نظامی با این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «جِی پیتر فام» سفیر آمریکا در منطقه ساحل آفریقا می‌گوید تعلیق همکاری نظامی با مالی به دلیل برکناری رئیس‌جمهور این کشور از طریق کودتای نظامی است.

پیتر فام طی کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «بگذارید قاطعانه بگویم، دیگر هیچ آموزش یا حمایتی از نیروهای مسلح مالی انجام نمی‌شود... ما همه چیز را متوقف کردیم تا زمانی که بتوانیم وضعیت را شفاف کنیم».

بر این اساس، وی همچنین توضیح داد برای اینکه آمریکا تصمیم بگیرد وقایع رخ‌داده در مالی، کودتا بوده یا نه، باید از نظر قانونی مورد بررسی قرار بگیرد زیرا می‌تواند منجر به قطع حمایت مستقیم واشنگتن از این کشور شود.

سه‌شنبه هفته قبل بود که منابع خبری از حضور پر تعداد نظامیان ارتش مالی در پایتخت این کشور و تیراندازی خبر داده و از آن با عنوان «کودتا» یاد کردند.

سپس «ابراهیم بوبکر کیتا» رئیس‌جمهور مالی که چند ساعت بعد از بازداشت شدن توسط نظامیان کودتاچی در تلویزیون صحبت می‌کرد، با اعلام استعفای خود گفت نمی‌خواهد خونی برای باقی ماندن وی در قدرت ریخته شود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107742