احزاب الجزائر: سازش امارات با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است

تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۸ | عنوان: الجزاير


احزاب الجزائری توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را «خیانت» و «خنجر از پشت به آرمان فلسطین» برشمردند.


حزب «جبهه التحریر الوطنی» یکی از بزرگ‌ترین احزاب سیاسی الجزائر امضای توافق عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم کرد.

این حزب در بیانیه‌ای توافق سازش بین امارات و رژیم صهیونیستی را خنجر از پشت به آرمان فلسطین و خیانتی تمام عیار دانست.

در بیانیه این حزب آمده است : مرتبط کردن این توافق شوم با موفقیت توهمی در به تأخیر انداختن طرح الحاق بخش‌هایی از اراضی فلسطین نمی‌‌تواند کسی را فریب دهد و این موضع شوم و شکست را توجیه نمی‌کند؛ این توافق لکه ننگی بر پیشانی صاحبان آن در طول تاریخ باقی خواهد ماند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، این حزب همچنین سکوت طرف‌های مختلف در جهان عرب در برابر این توافق شوم را محکوم و تأکید کرد که این توافق نقض توافقنامه صلح عربی است که در آن خروج کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را شرط اصلی عادی‌سازی روابط با این رژیم قرار داده است.

همچنین جنبش «مجتمع السلم» به عنوان بزرگ‌ترین حزب اسلامی وابسته به جریان اخوان‌المسلمین در بیانیه‌ای تأکید کرد که تصمیم امارات برای سازش با رژیم صهیونیستی که با هماهنگی سران این رژیم و رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت، بیانگر رویکرد قدیمی حاکمان این کشور است.

در این بیانیه آمده است که گرچه عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و بازگشایی سفارت این رژیم در ابوظبی غافلگیرکننده نبود اما پیآمدهای آن برای آرمان فلسطین و ثبات منطقه زیان‌آور است و خیانتکاران و مزدوران در دیگر کشورها را به اتخاذ تصمیمات مشابه ترغیب می‌کند.

این جنبش خواستار نشست فوری اتحادیه عرب و پارلمان‌ عربی برای اتخاذ موضع مخالف با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراخواند.

از سوی دیگر حزب «الحریة و العدالة» نیز در بیانیه‌ای توافق سازش بین امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را ضربه دیگری به امت عربی و خیانت به آرمان فلسطین برشمرد.

این حزب با اشاره به اینکه توافق عادی‌سازی روابط، نقض آشکار منشور اتحادیه عرب است، خواستار تقویت توان مالی، نظامی و سیاسی ملت فلسطین برای پایداری در برابر رژیم صهیونیستی شد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107699