فرمانده نیروهای مسلح سومالی از یک حمله انتحاری جان به در برد

تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ | عنوان: سومالي


فرمانده نیروهای مسلح سومالی از یک حمله انتحاری که ظهر امروز علیه خودروی حامل وی در مرکز موگادیشو رخ داد، جان به در برده است.


«یوسف ادوی راغی» فرمانده کل نیروهای مسلح سومالی دوشنبه از یک حمله انتحاری که خودروی او را در نزدیکی یک مقر نظامی در موگادیشو هدف گرفته بود، نجات یافت.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک مقام امنیتی سومالی گفت که یک خودروی بمب‌گذاری شده که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد، خودروی نظامی فرمانده نیروهای مسلح سومالی  و چند افسر دیگر را در نزدیکی ساختمان ارتش در محله «هذن» موگادیشو هدف گرفت.
این منبع گفت که ژنرال ادوی راغی از این حمله تروریستی جان به در برده است، اما شماری دیگر کشته و زخمی شدند.

 

 

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله تروریستی را که ساعت یک بعد از ظهر امروز در مرکز موگادیشو رخ داده، برعهده نگرفته اما برخی گروه «الشباب »را عامل آن دانستند.

گروه تروریستی الشباب در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده و یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی زیادی را انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است.

دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107663