«فائز السراج» در رم با نخست‌وزیر ایتالیا درباره لیبی رایزنی کرد

تاریخ ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸ | عنوان: ليبي


«فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی در سفر به رم با نخست‌وزیر ایتالیا درباره تحولات و درگیری‌های لیبی رایزنی کرد.


فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا طی دیدار روز شنبه در رم بر لزوم اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران و درگیری‌ها در این کشور آفریقایی تاکید کردند.

طبق گزارش «آناتولی»، دفتر نخست‌وزیری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، کونته و السراج بر این باور تاکید کردند که راهکار دائمی حل بحران لیبی از طریق اقدام و برنامه‌های نظامی حاصل نخواهد شد.

به روایت این دفتر، نخست‌وزیر ایتالیا و رئیس دولت وفاق ملی همچنین بر لزوم شروع فرایند سیاسی به منظور ایجاد ثبات در لیبی تاکید کردند.

دفتر فائز السراج هم درباره این دیدار بیانیه صادر و اعلام کرد، او و نخست‌وزیر ایتالیا درباره ایجاد ثبات در لیبی از راه فرایند سیاسی و مطابق با تصمیم‌های شورای امنیت سازمان ملل و کنفرانس برلین تاکید کردند.

طبق اعلام دفتر رئیس دولت وفاق ملی لیبی، السراج و کونته تصمیم گرفتند که یک کمیته برای نظارت بر فعالیت‌های شرکت‌های ایتالیایی در لیبی ایجاد کنند. آنها همچنین درباره ادامه حمایت از اقدامات ایتالیا در زمینه خنثی کردن مین در لیبی توافق کردند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. 

حفتر با حمایت‌های رسمی و غیررسمی مصر، امارات و عربستان سعودی، روسیه و چند کشور غربی از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما راه به جایی نبرد. نیروهای دولت السراج هم از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار هستند.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107603