نماینده مصری: ثبات و تمامیت ارضی سوریه از مهمترین اصول امنیت ملی مصر است

تاریخ ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۵ | عنوان: مصر


یک نماینده پارلمان مصر ضمن قدردانی از اظهارات وزیر خارجه سوریه، تأکید کرد که تمامیت ارضی سوریه از مهمترین اصول امنیت ملی مصر است.


«تامر الشهاوی» نماینده پارلمان مصر از اظهارات اخیر ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه قدردانی کرد.

ولید معلم روز گذشته گفته بود که  دمشق «حامی برادران مصر است تا از امنیت ملی خود دفاع کند... اگر آنان خواستار حمایت سوریه باشند، ما صرف نظر از مواضعشان در قبال مسائل خود، آماده حمایت هستیم».

الشهاوی به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که «ملتهای مصر و سوریه از سالها پیش، [با رژیم صهیونیستی] درگیر بوده‌اند و در جنگ عربها علیه اسرائیل با هم همکاری داشتند».

وی بر این باور است که مصر تأکید دارد ثبات و تمامیت ارضی سوریه از مهمترین اصول امنیت ملی مصر و کشورهای عربی است.

 الشهاوی که از مسئولان سرویس اطلاعات جنگ مصر است ادامه داد، حتی اگر گاهی دیدگاهها و ارزیابیهای سیاسی هر کشوری تفاوت داشته باشد، ولی همیشه پیوند تاریخی دو کشور بزرگ عربی مصر و سوریه را به هم وصل می‌کند.

این مسئول مصری با بیان اینکه، مصر و سوریه یک کشور بودند و یک پرچم و یک ارتش داشتند، خاطر نشان کرد، از آغاز بحران سوریه، موضع مصر در قبال عدم پذیرش هر گونه قطعنامه یکجانبه علیه جولان سوریه ثابت بوده است؛ هر گونه قطعنامه‌ای که حق سوریه در جولان را از این کشور سلب کند.

وی با اشاره به اینکه مصر پذیرای صدها هزار نفر از آوارگان سوری است، خاطر نشان کرد، مصر این افراد را مهمان نمی‌داند، بلکه به گفته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، این افراد، «خانواده‌های سوری ما هستند».

الشهاوی با تأکید بر اینکه «اظهار نظر وزیر خارجه سوریه از برادران سوری، قابل انتظار بود»، گفت: «از این اظهارات تعجب نمی‌کنم؛ زیرا دمشق به خوبی از ارزش قاهره و ثبات آن و مشکلات و تهدیدهای آن در محورهای راهبردی مختلف اطلاع دارد... لذا موضع رسمی سوریه برای تمامی طیفهای سیاسی و ملی مصر، قابل تقدیر است».





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107592