عقب‌نشینی رئیس پارلمان کویت از دعوت همتای تونسی

تاریخ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۷ | عنوان: تونس


رئیس پارلمان کویت با انتقاد از رویکرد‌های رئیس پارلمان تونس، دعوت رسمی اخیر صورت گرفته از او برای سفر به کویت را پروتکلی توصیف کرد.


«مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت، دعوت این کشور از «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان تونس را یک دعوت پروتکلی توصیف کرد که در حال حاضر یا آینده مشخص امکان انجام آن وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اس‍پوتنیک»، الغانم طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دعوت صورت گرفته از الغنوشی اولیه و پروتکلی بوده و امکان انجام آن در شرایط کنونی وجود ندارد و ما هنوز مقدمات لازم برای سفر او به کویت را فراهم نکرده‌ایم. دعوت پروتکلی از الغنوشی به معنای انجام این سفر نیست. ضمن اینکه رویکرد کشور کویت کاملا با رویکردهای رئیس  پارلمان تونس فرق دارد.

وی توضیح داد: دعوت صورت گرفته از الغنوشی برای شخصیت حقوقی او بوده نه شخص او یا رویکرد سیاسی‌اش. ما به یاد داریم که وی حامی حمله عراق به کویت بود و این امر را فراموش نخواهیم کرد. اما تونس یک کشور عربی است که برای پارلمان کویت، توسعه و تقویت روابط با آن اهمیت دارد.

دعوت از الغنوشی در نهم فوریه گذشته صورت گرفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تحویل این دعوت‌نامه رسمی به ریاست پارلمان تونس به تاخیر افتاد و سه‌شنبه هفته پیش  (۱۶ ژوئن)، «علی احمد الظفیری» سفیر کویت در تونس این دعوت‌نامه را به الغنوشی تحویل داد.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=107563